Avatar billede hviid24 Nybegynder
04. oktober 2001 - 03:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Printer\'problemer ad-libitum.

Jeg har lige fået en Canon BJC 4300 og ligeså købt et nyt printerkabel, men jeg kan ikke få dyret til udskrive det mindste, jeg har en Compaq Presario  7450 ,med et stik bagpå som passer til printerkablet , når jeg går ind egenskaber \"printer\" på comp. er der nogle forskellige porte,  bl.a.  \"LPT - Ecp printerport\"og \"com 1 -kommunikationsport \" og \"com 2\",  jeg sætter den til LPT -Ecp printerport , da jeg går ud fra at det er den der er gældende på min comp, men den skriver at den ikke kan få kontakt med porten og nogle gange skriver den bare at testsiden ikke kan udskrives og så videre.
Jeg har taget driveren fra Nettet (Canon).
Printeren ser umiddelbart ud til at virke fint , hvad angår lys og kontakter, men den vil ikke printe en pind.,
Jeg har haft nogenlunde samme problemer med min anden printer Lexmark 3200, som også var tavs som graven.
Jeg ved ikke om jeg skal konfigurere en speciel port eller opsætningen er forkert, men hold da kæft hvor jeg savner at kunne printe ud. !
Skriv hvis i har brug for yderligere oplysninger. !
På forhånd tak for hjælpen. !
Med venlig hilsen Jakob.
I må meget gerne evt. ringe til mig  51842702og guide mig igennem problemet, og derved selvfølgelig for pointene.
TLF: 51842702.
el.  jakob.mv520@rasmussen.mail.dk
Avatar billede krohn Praktikant
04. oktober 2001 - 05:08 #1
Du kan prøve at fjerne printeren i opsætningen og så lade din pc finde den via Tilføj/Fjern hardware
Så er der en mulighed for at den finder den port den skal bruge
Bare et forslag -)
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 07:37 #2
Installer softwere til prineter og lad din pc selv finde hardware, under tilføj/fjern printer.
Hvis det driller dig for meget, kan du smide vnc på så skal jeg supporte dig igennem.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede thomasd Nybegynder
04. oktober 2001 - 07:52 #3
Det kan være at du skal sætte parallelporten til at køre EPP/ECP ude i bios.
Og så skal du være sikker på, at kablet du bruger er Bidirectionel(2vejs kommunikation).
Ligeledes hente den engelske driver, og ikke den danske, da det godt kan give problemer.
(Lexmark Z51, printerne har det problem i Win2000)

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede hviid24 Nybegynder
14. oktober 2001 - 02:13 #4
Undskyld den lange svartid, men er blevet afvist hver gang jeg prøvede at logge på.
tak for hjælpen og det lykkedes, så det er alletiders, jeg fordeler pointene mellem jer, men \"Krohn\" kan du ikke lave et fiktivt svar, så du også kan få del i pointene, da i allesammen havde et delvis rigtigt svar.
Jakob Hviid.