Avatar billede cj84 Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firewall og EverQuest

Hej !...
Jeg har det problem at jeg sidder bag en firewall som ikke vil lade mig spille EverQuest (online rpg).
Jeg har snakket med et par stykker som mente at jeg skulle prøve at køre det igennem en public socks server, men er der nogle der ved om det virker eller ved hvordan man gør (hvilke socks-clients jeg kan bruge).

EverQuest kører på følgende range af porte:
TCP 1024 7000
UDP 1024 6000

----
cj84
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 01:48 #1
hvilken firewall køre du med, du skulle da gerne kunne fortælle den at du skal bruge disse porte til det spil.:-)
Avatar billede cj84 Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:52 #2
Well jeg har det problem at firewallen er bag en stor led systemadministrator her på skolen....
Skolen her er det eneste sted hvor jeg har adgang til internet (min laptop), da jeg sidder i USA lige nu og ikke har en fast telefonlinje...!
Ellers havde det ikke rigtigt været noget problem at åbne for portene ;)

----
cj84
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:57 #3
Òkay nu skal du høre. Du kan bruge et program der hedder http tunnel. Det kan gøre det ang hvordan du sætter det op kan du prøve at kontakte mig !

bach@thefest.dk
icq 19789878
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 02:03 #4
Hmm mon ikke det netop er fordi i ikke må sidde og spille på pc\'erne , at han har lukket for den mulighed. Hvis systemadmin er snu, så kan det heller ikke lade sig gøre med http tunnel.
Avatar billede cj84 Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:02 #5
well .. jeg har snakket med sys.admin om det og han vil helst have hvis jeg kan finde en måde at komme udenom uden at de skal hen og åbne for portene. Han har ikke noget imod at jeg spiller everquest, hvis bare jeg spiller fra min egen laptop.

----
cj84
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2001 - 00:40 #6
Hvorfor giver han dig så ikke rettighed til din pc, at gå unden om firewall, så skulle det være fjong.
Avatar billede cj84 Nybegynder
04. april 2005 - 10:38 #7
Lukker spørgsmålet