Avatar billede thenegro Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:23 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Win2000 eller Xp

Jeg sidder her og kan ik bestemme mig og vil gerne have hjælp til at bestemme mig Kan du evt komme med et grundlag for hvad jeg skal vælge WinXP eller Win2000?? Både for og imod grunde TAK
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:27 #1
Vælg winXP .. det er ligesom en tegnefilm :o) (dette er bare en kommentar, da jeg aldrig selv har prøvet w2k)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:30 #2
Vælg helt klart Windows XP, Windows Xp er jo en nyere version af Windows 2000 og meget mere tilog desuden har jeg endnu ikke fået min computer til at gå ned med winxp.
Avatar billede thenegro Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:37 #3
Techno Fungere det perfekt??
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:40 #4
Eneste problem jeg er stødt på i WinXP er når jeg bruger win98 udgaven af VNC til at fjernstyre min XP, så forsvinder baggrundsbilledet og maskinen lagger... men det er nok bare indtil der kommer en XP version af VNC :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:41 #5
(eller også er det fordi jeg logger på XP via VNC fra en win98 maskine= :o)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:51 #6
Det eneste problem jeg har er at der ikke er kommet drivere til alt hardware endnu fordi at winxp først udkommer rigtigt om en månedes tid, men ellers kan jeg kun sige at det er microsoft\'s første styresystem der fungere :0)
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 18:06 #7
xp kører perfekt og langt hurtigere ... der er dog stadig nogen fejl men de vil sikkert forsvinde når programmer er skrevet bedre til systemet ..  jeg har oplevet browser crash / counterstrike crash og fireburner .. ellers kører det godt og min computer er endnu ikke gået rigtig ned.

jeg har oxo kørt win2k i lang tid .. siden beta og xp er klart bedre :)
Avatar billede thenegro Nybegynder
03. oktober 2001 - 18:28 #8
Er win2k oxo værd at prøve?? Fungere det oxo...??
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 18:30 #9
ja det kører oxo godt .. det er stabilt .. men det er ikke så hurtigt som xp .. dog er der langt mere understøttelse hvad angår programmer og drivere .. endnu
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 19:03 #10
vent ca. en måned med xp ville være mit råd, det gør jeg i hvert fald selv. Kører win2k nu og er meget tilfreds, men bliver nødt til at have xp pga. det alt for lækre design og den ydede stabilitet.
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
03. oktober 2001 - 19:48 #11
Drop XP..det skodder....eneste godt ved XP er det grafiske som så sløver din pc meget ned...
win2k er det bedste og mest stabile..jeg har kørt med det i snart 1 år. ingen fejl eller noget...
men det kommer an på hvad du skal bruge maskinen til. xp er nok okay til allaround. men til store programmer og server programmer..så tag win2k. helt sikkert !! og xp er stadig fuld af mange fejl.
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 19:52 #12
du lyder ikke som en der kører med xp .. og du kan sq sætte xp op til at se ud som du vil .. min xp ligner win2k på en prik .. det sløver bestemt ikke din comp det kører hurtigere .. msåke har du prøvet en gammel beta af whistler men meget har ændret sig .. ok man skal nok ikke smide xp på en 300 mhz med 64 mb ram .. men xp har stort potientiale og vil helt sikkert rykke fra win2k .. det er allerede langt mere stabilt og hurtigere .. men mangler kun gode programmer og drivere til det
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 19:56 #13
er med loadet.. :)
Avatar billede asogaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:04 #14
XP er 2000 med et nyt skin, jeg har aldrig mødt et OS der har så dårlig sikkerhed der er flere huller i en ost end der er i XP, jeg vil ALDRIG have en XP på nettet før at MS har udgivet minimum servicepack 1000. Nok en gang har microsoft udgivet et produkt hvor der er brugt flere resourcer på at få det til at se godt ud, hvad hjælper det når der er fuld adgang til maskinen, et eksempel er når du vælger at opstarte med en default konto (altså logge ind uden at indtaste password) åbner XP gladeligt for port 445 med fuld tilgang, lave en RPC mapping på porten og du har administrator rettigheder på hele maskine... men okey det er min mening, hvis du ikke helt tror på så læs den sidste anbefaling fra Gartner Group!.
..
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:21 #15
man kan også læse om det på http://grc.com .. Det kan lade sig gøre at lave raw socket connections til Win XP, hvilket førhen har været noget der kun kunne lade sig gøre på Linux og Unix :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 20:22 #16
quote:

\'der er flere huller i en ost end der er i XP\'

ehm..?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 20:24 #17
xp er bestemt ikke win2k med nyt skin .. det ville du nok vide hvis du havede prøvet det .. som sagt kører det mere stabilt og er langt hurtigere .. det er ikke et flop som win me de har faktisk præsteret at lave nogetgodt for en gangs skyld ..

det der med sikkerhed .. det er ikke en firewall det er et operativsystem der er base for dine programmer som feks firewall som du skal sørge for .. der er self deres indbyggede firewall som jeg ikke selv vil bruge men den er der ..

og hvad angår hvad man har adgang til så er det oxo noget du selv kan klare ..

og det med port 445 med fuld tilgang er der sq ikke på min .. det kan være at det har ændret sig siden betaerne .. jeg sidder og kører final nu
Avatar billede asogaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:36 #18
XP er 2K! 2K er NT... hmm det siger jo et eller andet... XP er 2000! drivere er optimeret..ja. men rent teknisk er kernelen i XP en modifiseret NT.
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 20:39 #19
ja og hvad så .. det gør det skam ikke dårligere

mener du med det at du hellere vil køre en gammel version af et program end et nyt og forbedret ;)
Avatar billede asogaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:48 #20
Nei jeg syntes bare det irreterende at man stadig skal leve med blue screens (jep har haft den i XP) og noget jeg syntes er helt forfærdelig er at XP beskrives som en sammen slåning af 98/ME med NT/2000 HVORFOR skal nt/2000 blandes sammen med 98/ME, nt/2000 er det mest stabile der nogen gang er kommet fra MS. NT/2000 har altid stået som et seriøst alternativ til det mere \"pjattede\" 98/ME
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 20:54 #21
der er jo forskellige versioner af xp .. home/pro/server .. og en masse andet .. den version jeg kører med virker fuldt ud som win2k pro bare bedre .. (min win2k var oxo stabil) men xp er stabil og hurtigere

jeg har oxo haft me som self var noget skod .. men xp er ikke i nærheden af me ...
nu har du jo sikkert kørt beta af xp som jeg vil give dig ret i at de har været dårlige .. men jeg blev glædeligt overrasket da jeg fik ms xp final coroprate edition ... og jeg har mange venner dere kører med det samme uden problemer
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:31 #22
Har lige fundet en bug i winXP corp pro build 2600... eller måske er det kun hos mig...

åbner jeg en dosprompt og vil bruge backspace, skriver den istedet theta, og det samme gør den hvis jeg forsøger at skrive udråbstegn og gåseøjne..
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 22:33 #23
det gør den ikke her
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:33 #24
tasten \"n\" virker heller ikke i dosprompten... hmmmm...
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 22:35 #25
hvis du sidder med en pirat version og det ikke er devilsown version så er den fake .. en modificeret beta der stadig kan være buggy
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:37 #26
ok.. så er det nok bare hos mig der er noget galt.. /me klør sig i nakken...
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:38 #27
ok.. det er ikke en modificeret beta der stadig kan være buggy... ;o)
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:11 #28
JEg har prøvet full ver. ORG CD ikke noget med pirat !! og NEJ den er ikk hurtigere end win2k selv om du ændre brugerfladen til classic eller andet.
og stabiliteten er langt fra bedrer end win2k. måske for jeg som sidder og chatter og spiller lidt spil. men køre du store programmer og server appz...så skodder den for vildt !!.
Den bliver måske godt engang i fremtiden når den er finpudset.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 00:17 #29
det kan godt være du har prøvet full version men ikke final .. du er sq den første jeg har hørt der siger den ikke er hurtigere .. du sidder vel ikke på en gammel p1 med 16 mb ram ;)

hvis du kører server apps så var det måske en ide at kører med xp server .. som ike er kommet som final nogen steder .. heller ikke hos dig
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:46 #30
Full version....ALTSÅ ORG !!!!! den kan ikke være mere final vel dude....
hmmm kan godt være...men den er sløvere end win2k !!
nej jeg køre en 1,4 p4 ligenu.

tja klare mig med win2k...indtil de får styr på XP
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 14:51 #31
jo den kan faktisk blive mere final når final kommer .. hvilken version kører du med ?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:52 #32
crazykiddo .. hvilken build?? Den kommer jo først i forretningerne d. 25. oktober (har jeg fået fortalt) :o)

Forresten fandt jeg ud af mit keyboard problem, med theta og det.. eller rettere jeg fandt ikke ud af det, så hvis nogen kan hjælpe så kig lige på: http://www.eksperten.dk/spm/117108

:o)
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:10 #33
Ingen build...
øhhh ja i DK hehe.....
men ikke i usa.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 18:14 #34
huh .. hvad snakker du om ..  d. 25. oktober i usa ..  den er sq heller ikke kommet ud som final i usa .. du er jo fuld af ....
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:05 #35
fuldstændigt fuld af det! og selv den final der kommer er en build!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 19:06 #36
han aner ikke hvad han selv snakker om
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:16 #37
hmmm underligt når jeg har org her....fik den af min fætter...står intet om build eller noget !! og der er det hele med..manuel osv.
jeg er ikke fuld af noget som helst !!!.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 00:26 #38
ok det har jeg endnu mere svært ved at tro på ..

prøv at sætte cd\'en i og browse cd\'en .. så kig på egenskaber for SETUP.EXE/version/fileversion

paste hvad der står her så tror jeg på dig ;)

Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:27 #39
Prøv tag et screenshot af properties for my computer/general og læg det på nettet, så kan vi se hvad der står!
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:26 #40
HAr lånt den ud...men får den på mandag så kan jeg smide info på.
øhhh køre ligesom ikke med den vel !!!!!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:48 #41
Jamen, så venter vi spændt til på mandag :o)
Avatar billede zenjiin Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:38 #42
hvilken mandag snakkede i om????????