Avatar billede m...... Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:25 Der er 11 kommentarer

Telefon vis ADSL

Kan man på nogen måde tale i telefon via sin ADSL-forbindelse, og dermed slippe for telefonregningen?!
Avatar billede quinde Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:35 #1
Ja, hvis du har en mikrofon og høretelefoner.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:38 #2
Men du kan mig bekendt ikke ringe op til en alm telefon uden at betale for en sådan service.
Jeg har set firmaer i USA der udbyder sådan en service.
Men programmer som netmeeting og ICQ virker fint med lyd over internettet.

//Anders
Avatar billede fjensen Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:42 #3
==> quinde hvordan????
Avatar billede danscape Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:42 #4
GUINDE>>> Hvordan det?? Jeg har før oprettet et spm. herinde, hvor jeg spurgte til hvordan man kunne ringe fra sin computer til en fastnet telefon, og der fik jeg tydeligt at vide, at det kunne ikke lade sig gøre...

Hvis man skal det, skal man ringe fra en COMPUTER til en anden COMPUTER... Fx Microsoft NetMeeting ;-)

- Kasper!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:43 #5
Avatar billede quinde Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:44 #6
Det er rigtig nok en virksomhed i USA, som tilbyder denne funktion, men kvaliteten er lidt tvivlsom. Det har dog aldrig kostet mig eller modtageren en rød øre.
Avatar billede quinde Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:51 #7
Du kan læse mere om hvordan man gør m.m. inde på www.itsvar.dk, hvis du søger på \"IP-telefoni\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:00 #8
Det væsentligste problem med conceptet er at BEGGE ender skal have en internet forbindelse før det bliver billigt.

Ellers skal en eller anden foretage en telefonopringning til modtageren på dine vegne og route samtalen igennem den.

Det går an i USA hvor lokaltelefoni mange steder er gratis. Her i danmark ville det nok være en uacceptabel udgift for det firma der ydede servicen.

Et andet problem er at internettet ikke er designet til at lave den slags \"kontinuerlig forbindelse\" som vi forventer af en telefon. ved IP-telefoni sendes data i pakker og der er ingen garanti for at de pakker ikke vil komme til at stå i kø etsted og vente så de ankommer forsinket. selve opsamligen i pakker giver også en forsinkelse i forhold til den analoge telefon hvor hver sample sendes afsted det øjeblik den kommer ud af munden.

Det er endnu værre end med mobiltelefoner. Prøv engang at ringe kort med en mobiltelefon så den person du snakker med kan høre både dig og det der kommer ud af telefone. der er en hørbar forsinkelse, men altså ikke så meget som via IP.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 16:07 #9
Ved hjælp af icq kan du tale med andre, lige som du kan tale med andre ved hjælp af http://www.paltalk.com/paltalk/Downloadindex.htm paltalk. TDC havde sidste år et forsøg kørende med telefonsnak via pc. Tidligere var http://www.hottelephone.com/ helt gratis, nu skal du indbetale noget på en konto for at kunne komme til at tale via den site. Yders effektiv side til formålet.
Avatar billede face Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:30 #10
Man kan vist nok også gører det igennem MSN på en eller anden måde... Kan ikke lige huske hvordan...
Avatar billede face Nybegynder
05. december 2001 - 10:23 #11
Hvis du har fået svar nok så luk spørgsmålet!