Avatar billede tcr480 Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dumt spørgsmål: Interbase?

Hej

Nu kommer der nok et dumt spørgsmål, men jeg er fortrinsvis nybegynder indenfor delphi, så bær over med mig ;o)

Når jeg bruger Interbase i et program, er det så nødvendig at brugeren af programmet skal installere interbase?? Eller findes der en anden måde at undgå at brugere ikke skal installere ekstra software?
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:30 #1
Hvis du har D6 kan du bruge DBExpress, så er det kun GDS32.DLL der skal ligge på client\'en, det er ca. 500kb, du du kan også lave en auto install af clienten, fra dit program med IBExpress comp.
Avatar billede tcr480 Nybegynder
04. oktober 2001 - 10:33 #2
Hmm, hvad med f.eks. Paradox? Er det også nødvendig at få installeret databasen hos brugeren der?!?

Probelemet er at jeg skal lave et system, hvor brugeren også selv skal kunne oprette flere DB\'ere og styre disse....
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. oktober 2001 - 10:44 #3
Så brug Interbase, den er OpenSource og God

Paradox er på vej ud og noget skod. Hvis du vælger Pdx, skal brugeren havde BDE installaret
Avatar billede tcr480 Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:10 #4
Hmmm, ok. Men kender ikke helt DBExpress?! Er det blot en driver, hvor jeg så kan køre interbase fra? Eller er det direkte en database system for sig selv?
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:17 #5
Det er D6 nye DB comp. der kører UDEN BDE kun to DLL skal installeres GDS32.DLL og den Ønskede driver til ib hedder den vist nok IBDBEXP.dll eller noget i den stil, kig i D6 hjælpen
Avatar billede tcr480 Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:41 #6
Takker for hjælpen. Hvis du har nogle gode tutotials omkring dette, så mail mig gerne på tcr480@ofir.dk :o)))
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:46 #7
Du kan finde det hele i Online hjælpen til D6