Avatar billede pringle Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ghost 6.0 - Hvordan???

Jeg har fået Ghost 6.0 med som bundle til en ny maskine...men selv efter at have læst manualen fatter jeg ikke, hvordan man kører det fra W2K? Det står der ganske enkelt ikke noget om?
Ghost reklamerer da ellers med at kunne ghoste W2K-drev? Men man får bare hhv. en read-only og en write-only ghost-fil med, som absolut intet gør andet end at brokke sig.
Avatar billede snowball Novice
03. oktober 2001 - 09:55 #1
Du kan ikke køre Ghost direkte fra Windows ! Du skal lave (hvis den ikke er med !?) en boot diskette som du booter på, så kan du læse/lave dit image !

Snowball
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:57 #2
\"Ghost versions 6.0.2 and earlier

Versions of Ghost prior to 6.0.3 do not support Windows 2000 and can only perform a direct sector-by-sector clone of the entire drive.\"

>> http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/2000020908463825
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:59 #3
Bootdisk er løsningen eller starte i DOS mode, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:04 #4
http://www.backside.dk/eksperten/ngpe.pdf

Se om du kan bruge noget af det her. /ca. 660 kb
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:17 #5
Avatar billede pringle Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:02 #6
Tak venner...point kan gives, hvis I ellers laver et svar..! Jeg godtager Snowball til 10 point (han kom først) og apollo69 til 20 point (fordi han var mest hjælpsom)

Pringle
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:04 #7
Takker.  :o)
Avatar billede snowball Novice
03. oktober 2001 - 12:06 #8
Weeee :)

Snowball
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:08 #9
pringle>> Kom det egentlig til at virke?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:16 #10
Takker for point. :)
Avatar billede pringle Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:19 #11
Om det kom til at virke? Hmmm...jeg har næsten opgivet på forhånd..!
Jeg så, at Ghost skulle opgraderes til minimum 6.03 for virke med NT/2K - men Symantec bruger noget LiveUpdate-pis i stedet for at lægge filerne ud til download. Og den nye maskine er ikke på nettet endnu...så jeg er lige vidt.

Desuden ved jeg ikke, om min Ghost version i det hele taget er en Personal Edition...der ligger kun 2 filer...i hhv. en read-only og en write-only mappe. Filerne hedder begge to \"ghost.exe\", men ingen af de guides, apollo69 fandt, omtaler denne opstilling specifikt.
Vi får se om jeg gider...! :-)
Men tak for responsen

Pringle