Avatar billede hirtshals Nybegynder
16. februar 2000 - 08:58 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

www.viewsource.dk

Nå nu sender jeg siden ud til test, efter at have skiftet design fire gange, håber jeg dette holder:

Hvad er jeres mening

Holder dette Design, indhold / loadtid ??

Finder i nogle JavaScript Fejl / ASP Fejl ??

Siden er blevet testet i MSIE 4+5, samt Navigator 4.8

PÅ forhånd tak

Henrik Jensen
http://www.viewsource.dk
Avatar billede cyb Nybegynder
16. februar 2000 - 09:36 #1
Jeg synes det er et fedt design.
Det virker faktisk ok med IE 3.02, jeg kan i hvertfald ikke lige finde nogle fejl.
I Netscape 3.04 giver det fejl i linje 254.
Men i de andre browsere jeg har prøvet det ser det mægtig findt ud.
Det eneste designmæssige jeg lige vil påpege er at linket til mail ikke virker for alle (bla. ikke mig), som alternativ kunne man overveje en formular det kan udfyldes.
Avatar billede razmataz Nybegynder
16. februar 2000 - 10:22 #2
Fedt design... en lille detalje .. under Java Aps. hvis man trykker på category .. billedet der kommer frem har en svag farveforskel i forhold til baggrunden... dette kan kun ses på gode skærme med en god farvedybde... men dem er der jo også nogle af :)
Avatar billede dar Nybegynder
16. februar 2000 - 18:46 #3
Designet kunne blive meget bedre hvis man lavede ALLE billeder om. Jajaja nu tror du sikkert at jeg vil have lavet det hele om - det vil jeg osse;
1. Billederne skal gemmes i gif - for guds skyld ike i jpeg da det gir grimme komprimerings-fejl (SÅ meget loadtid sparer man sgu heller ikke)

2.den mørkeblå måtte gerne være lidt mørkere, og den lyse lidt lysere.

3.En anden skrifttype ude i menu-billederne ville klæde dem og så et preloaderscript - alterentivt kunne du bare nøjes med tekst og så en pil i siden. Der er forresten en fejl med pilen: den går ud i kanten hvilket er lidt kikset - du kunne plante en style="margin-left:10;" i <tr>-tagget.

4. Menuen der kommer frrem når man trykker på applets er ikke udpræget køn; baggrundsfarven skifter når man holder musen over punkterne, og de striber der kommer når ikke noget somhelst.Hvad med at nakke brattas menu og så lave den KRAFTIGT om - den ligner aligevel på en prik.(det er der du har fæet iden fra, ikke?)

5.Idet hele taget: graffiken bør revideres grundigt, f.x. der bør være runde kanter allover når der er det et sted!

6. SKYD DEN DER BJÆLKE MED "NOW 60 APPLETS...."

7. Du må da kunne nøjes med et logo ikke?

8. Få dig nogle flere scripts (hvad med at nakke nogle fra http://www.javascripts.com eller javascript.internet.com ?) og et system så man selv kan poste nye scripts.

9. Generalt: brug mere tekst og css og mindre grafik!
Avatar billede dar Nybegynder
16. februar 2000 - 18:47 #4
fæet = fået :-)
Avatar billede hirtshals Nybegynder
18. februar 2000 - 10:32 #5
dar >>

Tak for den yderst brugbare kritik :-) - points er på vej

men Jeg tager på en uges skiferie i dag, og accepterer derfor først mandag 28.02.2000, det kunne jo ske der kom lidt flere comments

1) Går straks i gang med test
2) Prøver måske at eksperimentere med dit råd

3) Skrifttype - smag og behag eller ??
Preloader script, er kun på forsiden, troede det ville være nok til at cachen var tilfreds - åbenbart ikke, bliver indsat på alle sider - tak :-)

4) Du har ret, det er inspireret af Brattas menu, og farverne driller - det gik vist lidt for hurtigt

5) Ja grafik er ikke min stærkeste side, jeg har prøvet - men kunne måske nok bruge lidt grafisk hjælp

6) Du kan ikke lide bjælken ??

7) Jeg går ud fra du mener mit Banner, det skulle gerne udskiftes - med andre banner, nogle der har gode erfaringer med firmaer der omhandler web banner salg, har overvejet at kontakte adpepper ??

8) Bare roligt, applet og scripts har jeg nok af, tid har jeg mindre af. Jeg har pt ca 500 freeware applets liggende, og lige så mange scripts der venter på at gå online

9) Tekst og Css - taget til efterretning

Avatar billede dar Nybegynder
18. februar 2000 - 11:07 #6
6) Nej den passer helt ad pommeren til. Prøv om du ikke kan få plads til indholdet et andet sted.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
18. februar 2000 - 17:27 #7
fedt design????? hvad snakker i om - den er sgu ikke pæn
Avatar billede dar Nybegynder
18. februar 2000 - 19:07 #8
Måske ikke endnu...meeen det kan den jo blive...
Avatar billede aneez Nybegynder
18. februar 2000 - 21:00 #9
min lille mening er at det der er kikset ved siden er at menuen er meget bred. Siden skulle også gerne kunne ses som bare et nogetlunde stykke håndværk i en opløsning på 800*600 prøv at overveje at fjerne noget af den spild plads i det blå menu felt.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2000 - 22:44 #10
Design: Windows blå skærm et tilfælde eller hensigten? Typografien i menuen er svær at læse. En mere tydelig skrift ville være at foretrække.

Navigation: Rimelig kvik frontpage, men under java siderne går det for langsomt. Prøv om ikke det kan gøres lidt hurtigere.

Formål: Er ok, hvis der er brugere til det.

Mangler: lidt demonstration af hvad java kan på frotpage."hvor var det nu jeg så sådan et flot kunstværk, med vand og bølger m.v."

Karakter 10 på 13
Avatar billede chs Nybegynder
20. februar 2000 - 17:02 #11
Du bør gentænke din menu under javascript (by category). Hvorfor er miscellaneous nummer 3 og ikke nummer 6?. hvad er egentlig forskellen på 4 og 5 (jeg kan godt læse, men skal jeg klikke mig videre, opdage at jeg kom forkert, og så gå tilbage?)--> jeg synes ikke at det er klart nok.

MHT til bilderne, så prøv freshmeat.net's area51 server. De har nogle giffer der ligner det du gerne vil opnå.

mvh chs
Avatar billede bromer Nybegynder
25. februar 2000 - 15:09 #12
Det ville være lidt bedre, hvis billederne blev lavet om til png

Jeg ville bruge noget mere css hvis jeg var dig
Avatar billede hirtshals Nybegynder
28. februar 2000 - 09:53 #13
Tusind tak for alle tilbage meldingerne