Avatar billede larskrimi Novice
15. februar 2000 - 23:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kun 28.800 bps med 56k modem?

Jeg er så heldig(???) at jeg har fået foræret et nyt TeleDK 56k modem. Problemet er bare, at det kun forbinder med 28.800 bps. Jeg har prøvet at rode med indstillingerne for min forbindelse i egenskaber under Netværk via modem, men der sker ikke rigtig noget. Jeg har aldrig haft et modem installeret før, så der ligger ikke andre drivere i systemet. Jeg har prøvet at eliminere evt. støj på linien ved at fjerne telefonstik, tlfsvarerstik samt ved at undgå forlængerledninger fra forbindelsen, men det hjælper ikke. Uden at det skal udvikle sig til en uendelighedshistorie som i det lignende spørgsmål i denne kategori, håber jeg at der er nogen der kan hjælp mig...
Avatar billede getalife Nybegynder
15. februar 2000 - 23:58 #1
Prøv at maile dit telefonnummer til kibr@int.tele.dk, så checker jeg det for støj.
Avatar billede getalife Nybegynder
16. februar 2000 - 00:01 #2
Avatar billede mightythor Nybegynder
16. februar 2000 - 15:01 #3
Det kan evt. være at com porten er sat til at kommunikere med modemet forkert, tjek om com er sat til mindst 57600

Hilsen Søren
Avatar billede larskrimi Novice
21. februar 2000 - 02:21 #4
Jeg har prøvet at sætte porten til både 57600 og 115200, men det ændrer ikke noget.
Avatar billede larskrimi Novice
21. februar 2000 - 02:47 #5
Nu har jeg fået den op på 31.200 ved at følge vejledningen hos Opasia. Men jeg kom til at overveje, om den overhovedet burde kunne komme op på de 56K. Er det ikke noget mend at 56K modemer i virkeligheden kun kører med 33k, men så via software bliver speedet op til 56k på downloaden (vistnok ved at overføre noget af upload-kapaciteten til downloadkapacitet)? Det er et stykke tid siden jeg hørte den historie, så jeg er ikke så sikker i min sag.
Avatar billede getalife Nybegynder
21. februar 2000 - 09:20 #6
Der er en kortslutnings fejl på din telefonlinie. Du har sikkert en forlængerledning der er defekt.

Du kommer aldrig op på 56K. Det er kun opnået i et støjfrit miljø på et laboratorium.
Normalt ligger man på imellem 31.200 og 46.000 bps. Alt efter hvor god din linie er :o)

Vh
Getalife
Avatar billede larskrimi Novice
21. februar 2000 - 16:28 #7
JO, jeg har en lang (og muligvis defekt) forlængerledning, men jeg har prøvet at flytte computeren hen til stikket (undgå forlængerledningen); men det har ikke nogen effekt. Så det lader til, at jeg må acceptere mine 32.200 bps...
Avatar billede idasofie Nybegynder
24. februar 2000 - 12:08 #8
prøv at finde en at-streng på nettet.
prøv evt. med at&fx

is
Avatar billede getalife Nybegynder
24. februar 2000 - 12:24 #9
idasofie>>
eh... det kommer du ikke langt med det der...
AT&FX ??... hmm... nej...
Desuden har jeg givet ham forskellige init stregne.
Avatar billede idasofie Nybegynder
24. februar 2000 - 12:40 #10
getalife>>

OK..det var da et forsøg. jeg har med held flere gange brugt den ini-streng.
Det har bare "sparket r...."
Avatar billede blakoe Nybegynder
31. marts 2000 - 20:59 #11
Prøv en anden gratis udbyder. Det kan ganske givet hjælpe, men du kommer næppe over 38000.
Avatar billede 1102781267 Nybegynder
30. april 2000 - 00:24 #12
Jeg har den ultimative løsning : Prøv at installere et standartmodem, så kommer du op på 56.000 bps. Jeg har gjort det samme og det kører bare der u' af, så bare kom igang