Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ridser på skærmen

Der gik vist lidt kuk i mit spørgsmål - så jeg lader det lige stå åbent igen - sorry.

Ja det måtte jo ske før eller siden... som ejer af en go gammel apple AV skærm, og med et storforbrug af smøger, er jeg nu nået i bund på skærmen. Alt det der skulle være coatet - er forsvundet. Ved mange gange nikotinfjerning er det nu så slemt at der er ridser i \"lakken\" - det set herres ud. Er der en OUT THERE der har prøvet lignende - og findes der nogen måde man kan reparere skærmen på - det er lige før jeg overvejer en go gammeldags gang fixativ, så får jeg måske udjævnet de værste furer i synsfeltet - men alligevel er det jo nok ikke det \"helt\" rigtige.

Alle forslag er velkomne - der er sikkert andre med samme problem - at køber en ny skærm er også en mulighed, men det vil sgu være for let.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:59 #1
forslag : kvit smøgerne ;o)
Avatar billede blazer Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:00 #2
tag noget lsd, mediter så finder du løsningen på dit problem!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:05 #3
blazer .. skulle du ikke bruge det om LSD til en skoleopgave?? *GG*
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:06 #4
Tror sq ikke du kan få skærmens overflade pæn igen! Ny skærm og kvit smøgerne!!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:06 #5
blazer>> LSD.. Næhh ryg noget godt Fed..
Så kan du alige vil ikke se skærmen
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:09 #6
Lad mig lige slå fast, du får aldrig de ridser væk, du kan måske få noget i en autotilbehørs forretning til rep. af stenslag eller bruge det meget hurtigt tørrende Knold&Tot lim, jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men det er noget farligt stads og få på fingrene.

Jeg er forhenværende TV-reparatør, så jeg taler af erfaring, ridser i en hærdet glasskærm er næsten umulige at fjerne!
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:15 #7
Det lag der sider bag den såkaldte COATNING er ren plastic - har checket - det med autotilbehør er nåske ikke så dumt enda - nå man kan rette ridser i lakken (det er vel også snart plastic) så måske...
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:19 #8
Det er da værd at prøve!
Avatar billede Regta500 Praktikant
02. oktober 2001 - 23:21 #9
hvad med en ny ramme til skærmen.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:23 #10
regta500 -> Øhh, det er billedrøret der snakkes om..
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:24 #11
Øh, hvis du synes om mit forslag, hvorfor så starte med at afvise?
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:25 #12
rammen har det fint, syntes jeg selv... det er selve \"glasset\"
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:27 #13
>>>>retaxes

Jeg overvejer....
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:35 #14
Indtil nu har mit svar været det mest seriøse og så er det kotyme at man venter med at afvise eller acceptere til sidst når problemet er løst/ikke løst!

Nu får du det som et svar og så er jeg med på vognen igen!
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:41 #15
>>>>retaxes

Fint nok... jeg ved at jeg har noget lakrens et sted... så måske... det lyder da ånsvagt nok til at virke. Jeg er dog bange for at det slibemiddel der er i vil gøre det være.
Avatar billede Regta500 Praktikant
02. oktober 2001 - 23:44 #16
uuuups, jeg mente billedrør.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:01 #17
Lakrens tror jeg ikke på, jeg syntes stadig du skulle forhøre dig i en forretning hvor det kan tænkes at de har noget der kan bruges til at dække ridser i glas!
Avatar billede yabu Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:32 #18
har købt en ny...