Avatar billede Swift Praktikant
02. oktober 2001 - 21:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ISA Server. Hvordan laves TVUNGEN proxy ??

Jeg er ved at sætte en ISA Server op.
Den står mellem et LAN og WAN.
Er det ikke muligt at gøre så folk fra LAN siden bliver NÆGTET adgang til HTTP medmindre de bruger Proxy ?

Jeg HAR prøvet alverdens ting - men hvis jeg udelukker alle client IP-adresserne så fejler Proxy serveren også:
\"HTTP 502 Proxy Error - The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)
Internet Security and Acceleration Server\"
(Proxy serveren er selvfølgelig den der er indbygget i ISA)
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:17 #1
Du skal da bare blokere for port 80 for alle klienterne .. så bliver de tvunget...
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2001 - 22:23 #2
Tja så er det begrænset hvor mange hjemmesider de kan besøge, Da efekten af hjemmesideren går i fløjten når man skal via proxy.
Avatar billede Swift Praktikant
02. oktober 2001 - 22:31 #3
Jeg har prøvet at sige at alle IP\'er fra clienterne skulle blokeret på port 80 via en \"Protocol Rule\" - men så kommer den ovennævnte fejl selv når jeg prøver at bruge PROXY\'en !!
\"HTTP 502 Proxy Error - The ISA Server denies the specified Uniform Resource Locator\"
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2001 - 06:51 #4
Hvorfor går en hjemme side \"i føjten\", når man bruger Proxy?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 08:28 #5
Der er komponenter på nogele hjemmesider, som bruger andre porte end port 80, specielt sider hvor der er aktiviteter kompineret med Chat.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:34 #6
Hvis de andre porte stadig er åbne...
Avatar billede Swift Praktikant
03. oktober 2001 - 21:25 #7
Kender du/i i det hele taget ISA ?
Det er jo et specifikt problem jeg har med den!
Jeg har prøvet alverdens ting....
Men lige så snart jeg lukker for PORT 80 bliver også proxy serveren nægtet adgang - trods jeg har givet proxy serverens 3 IP adresser fuld adgang( LAN-IP, WAN-IP og 127.0.0.1)
Avatar billede gudinden Nybegynder
14. november 2001 - 14:48 #8
kan du ikke lave en client access set med dine lan addresser og derefter lave en protocol rule hvor du bruger denne access set?...uden at includerer dine isa ip addresser.
Avatar billede Swift Praktikant
07. januar 2002 - 16:32 #9
Hm...jeg fik det aldrig til at virke.