Avatar billede killing Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan f*nden laver man en cirkel?

Hejsa!

Okay, lamt spørgsmål, men jeg er ved at blive idiot!
Hvordan laver man en ganske simpel cirkel i Photoshop?
Det lød for mig meget enkelt...men det er det ikke!

Cirklen skal bare have en sort kant (og IKKE være udfyldt!) Den sorte kant må man også kunne bestemme tykkelsen på - Hvor?

Jeg bruger Photoshop 5.5
Avatar billede martinh Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:39 #1
det kan du ikke men lav en i paint og copier den
Avatar billede prodic Mester
02. oktober 2001 - 21:40 #2
lav din cirkel med Elliptical værktøjet, og hold shift nede når du trækker cirklen, så bliver den rund.

Vælg derefter Edit->Stroke, og resten siger selv selv.

Det var det.
Avatar billede prodic Mester
02. oktober 2001 - 21:40 #3
martinh->hehe - jo det kan man rent faktisk godt. Det ville da være underligt hvis man kunne i Paint og ikke i Photoshop.
Avatar billede killing Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:44 #4
Det er jo det jeg mener - det må da være lisså nemt!
Avatar billede prodic Mester
02. oktober 2001 - 21:46 #5
Killing->Følg vejledningen, og du har din cirkel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:58 #6
Det samme kan du lave i Illustrator og den bliver knivskarp!

samme fremgangsmåde som i Photoshop!
Avatar billede gehrke Nybegynder
25. oktober 2001 - 15:23 #7
lave et nyt lag først, vælg derefter cirkelmarkeringsværktøjet, øverst til venstre i værktøjskassen. Træk en cirkel i den ønskede ydre radius og den ønskede farve, hvis du holder shift nede samtidig får du en perfekt cirkel istedet for en elipse. Tryk ALT+Backspace for at fylde cirklen med forgrundsfarven. Lad markeringen blive stående.
Gå derefter i menuen \"Select/Vælg\" og vælg punktet \"Modify/Modificer\" og vælg underpunktet \"Contract/æh..indskrænk?\" og angiv hvor mange pixels markeringen skal formindskes, tryk derefter Delete for at slette markeringen og du har en cirkel :-)
Avatar billede prodic Mester
25. oktober 2001 - 22:50 #8
øhhh hvorfor nu det?

Hvad var der galt med de første svar?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:52 #9
???
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2001 - 23:20 #10
Ja, lige nu fiser gehrke rundt og besvarer gamle spm. og jeg undrer mig også over at han får pointene på en meget æhh, øøhhh forklaring!

http://www.eksperten.dk/spm/116293
Avatar billede prodic Mester
25. oktober 2001 - 23:58 #11
og rent faktisk med en \"forkert\" forklaring :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2001 - 00:13 #12
Gud ved om han har taget navneforandring og samler sine point hjem, bare en tanke da jeg så gerhke profil

Oprettelsesdato 2001-10-25 13:23:44
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (1 dage * 5 point) 5
Point tjent 30
Point brugt 0
Point ude 100
Banner Point 0
I alt 235