Avatar billede massi Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælppp mig med at lave en format c:

Hejsa.

Jeg har spurgt tidligere i aften hvordan jeg får min bærebare computer slettet, altså c drevet. Jeg kører med Win xp
Er der ik nok en der vil fortælle mig helt præsist hvad jeg skal gøre. Jeg kan ik komme ind på skrivebordet, jeg behøver en format c.
Skynd jeg lige og svar.

Hilsen Mads.

Icq nr. 108714160
Avatar billede resten Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:03 #1
i med cden óg lav en formatering med winxp det kan den godt.

resten/
Avatar billede cool_casper Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:05 #2
Sæt en boot disk i og genstart. Skriv så \"format C:\"

Avatar billede massi Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:06 #3
Til resten.

Vil du ik være sød og guide mig igennem?
Avatar billede resten Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:06 #4
det nemmeste er bare at boote på xp cden og formater c drevet den vej.
Avatar billede nmouse Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:22 #5
Isæt din bootdisk, og når den er startet skriver du:
format c: /s
(/s betyder at den skal installere systemfiler)
Derefter skal du intallere fra CDen, som du fx. booter fra, ellers skal du oprette nogle filer på maskinen inden du kan det. men der må du spørge igen, det nemmeste er at boote fra disketten, og installere derfra, når den er formateret.

Hvis du har kørt med XP med NTFS, så skal du slette partisionen, med FDISK først..

Nmouse
Avatar billede perj Nybegynder
05. oktober 2001 - 01:23 #6
Er der ikke lige noget med at du \"glemmer\" at acceptere folks svar ????
Når du lærer det, tror jeg du har nemmere ved at få et svar!!
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:18 #7
massi>
hva sker der?
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:38 #8
Takker :)

resten/