Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

SB 128 Pci lydkort problemer! :(

HJÆLP!!!! Mit nye \"128 sb pci\" til Xp virker ik..
Hvad kan jeg gøre? Det virkede i WinMe, men Xp er et lidt bedre styresystem, og desuden virker det hos en ven, med præcis samme lydkort også under Xp!

Windows fandt selv driverne, men lyden \"krasser\" lidt og er forvrænget, og cracher hvis man hører flere lyde på en gang! (dette understøtter lydkortet)

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig!

Ps: Win2k driverne til mit lydkort virker heller ik!
så bliver det kun værre....
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:35 #1
hvad hvis du prøver win9x drivere?
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:35 #2
Har du installeret de nyeste Chipset drivere til bundkortet?
Kan hentes på www.tweakup.dk - Filsektion.
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:36 #3
eller på nvidia.dk (VIA4in1) :)
Yep, og de virkede heller ik...

De drivere der fuldte med cd´en er til win9x og de virker heller ik...!
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:41 #4
Altså VIA 4in1 version 4.33?

Hvilket bundkort og grafikkort har du?
Avatar billede davs Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:44 #5
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:45 #6
yep.. 4.33..
Jeg har et Abit ka7-100 bundkort og et Asus Ge-Force 400MX 64 mb ram..!? hvorfor, kan det have indflydelse?
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:48 #7
Prøv en at mulighederne på http://www.geforcefaq.com/faq.cgi#hw:gef:troub:sound

Har du prøvet at sætte lydkortet i PCI slot 3 eller 4?
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:56 #8
makse>> Lydkortet er i slot4 lige nu!
Jeg prøver også lige alt det der står i den der guide..!

Jeg læste lige at ACPI bundkort kan dele irq´er over flere devices, som kan skabe prob. har sådan et bundkort og jeg genstarter lige for at checke om det deler irq!
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:12 #9
Ok.. lydkortet deler irz med Mine to usb porte (irq 5) Vil det hjælpe mig at flytte mit lydkort til en anden port i bundkortet?
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:15 #10
Ja, prøv Slot 3. Den deler svjh ikke IRQ med noget.
Eller deaktiver midlertidigt USB portene i din bios.
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:16 #11
min mus kører usb! :/
Nåh.. jeg prøver alligevel så..!
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:23 #12
Øhm hvad er alternate button til at spille i winamp!!! jeg har jo ingen mus, og jeg får kun alt muligt andet frem! :(
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:25 #13
X: Play V: Stop
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:35 #14
Ok... det virkede!!! JUBII...
Så jeg prøvede lige at tage det fra igen for at checke... og det virker stadig, så det er nogle andre ting, f.eks alle mulige ting jeg ændrede i bios´en som der stod i den der guide..!

Det var enten delayed transaction eller 15-16 mb hole! Jeg checker lige videre hvad der præcist er, men tak for hjælpen!!!!! Lav lige et svar så jeg kan udgive point!
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:37 #15
Det får du her. :)

Du kan jo så gå baglæns i proceduren, indtil støjen opstår igen.
Avatar billede ultradma Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:38 #16
Nemlig! Det er det....
Avatar billede makse Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:48 #17
Takker for point. :)