Avatar billede maciej Nybegynder
15. februar 2000 - 22:18 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

"ulovlig handling"

Siger det Jer noget.....Programet har udført en ulovlig handling og afsluttes.Under detaljer kan der stå:programet foråsagde en ugyldig sidefejl i modul GDI32.DLL.på adressen 015f:bff 24771.HJÆLP :-(
Avatar billede sjensen Nybegynder
15. februar 2000 - 22:59 #1
Det er sandsynligvis driveren til dit skærmkort der driller. Prøv at se om du kan finde et andet på nettet, f.eks. hos producenten.

Ellers prøv via http://www.winfiles.com

sjensen
Avatar billede maciej Nybegynder
16. februar 2000 - 06:51 #2
Prøver det her til morgen....indtil viderer TAK  :-)
Avatar billede maciej Nybegynder
16. februar 2000 - 07:02 #3
Hjælper det hvis jeg geninstaler driveren fra cd-rom?
Avatar billede maciej Nybegynder
16. februar 2000 - 07:33 #4
har lige gen.inst.........det hjalp ikke
Jeg vil prøve at slette nogen af mine spil og geninstaler dem igen......
Avatar billede razmataz Nybegynder
16. februar 2000 - 14:49 #5
Hvilket styresystem har du og hvilken version af directX har du??
Hvis du ikke har den nyeste directX kan den forsage den slags.. prøv at hente den nye på:
http://download.microsoft.com/download/win98SE/Update/7.0a/W9X/EN-US/DX7Aeng.exe
eller patchen til directX 7.0 hvis du har dx7.0 i forvejen. :
http://download.microsoft.com/download/win98SE/Patch/7.0a/W9X/EN-US/DI7AENG.exe
hvis det ikke hjælper noget kunne du prøve at køre windows update, det retter en del fejl på din pc og er ganske ufarligt..
Avatar billede amfora Nybegynder
16. februar 2000 - 21:40 #6
Hvor kan man se hvilken fejl der er tale om, når windows laver disse fejl?
Er der et kode register, så men slå hver enkelt fejl op?
Jeg har haft en tilsvarende fejl, mellem mit Soundblaster lydkort og Matrox grafikkort. De skulle installeres i en bestemt rækkefølge.
Avatar billede cape99 Nybegynder
17. februar 2000 - 00:19 #7
Soundblaster og Matrox! Det er lige mig og jeg har det samme irriterende problem! Er der nogen der ved om det er en dårlig kombination, og hvad man gør ved det? (ud over at bande ofte!)
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. februar 2000 - 01:25 #8
amfora>
Jeg tror ikke der findes en liste over sådanne fejl, men fejlteksten siger lidt om det: GDI32.dll er det grafiske interface, d.v.s display/grafik behandler. Og det er derfor typisk skærmkortet der er synderen. Det kan selvfølgeligt være andre ting, men så ville det som regel være en anden dll eller et andet program der melder fejlen. Fejlen er en beregningsfejl der returnerer en værdi der ligger uden for de grænser der kan accepteres, f.eks. en pointer til et bestemt hukommelsesområde der f.eks. ligger helt ude ved saturn eller jupiter og ikke inden for din rams maximale grænse. Der er mange årsager til denne slags fejl og ofte er det kombinationsfejl, hvor 2 eller flere enheder ikke taler "samme sprog", kunne man sige.

Det kunne godt være en kombination af skærmkort og lydkort som du selv (og cape99) siger, men hvis det var lydkortet ville det ikke være gdi32.dll der melder fejlen.

sjensen
Avatar billede maciej Nybegynder
17. februar 2000 - 05:58 #9
samme meddelse som før....det hjælper ikke at geninstaler driver.....
Avatar billede maciej Nybegynder
17. februar 2000 - 06:06 #10
Jeg har win.98 med alle de der opdt.fra Win.Update.Grafik kortet er Banshee fra 3D Blaster med dx.7.Jeg har ikke hafr nogen problemer før i tiden...det kom SÅDAN!!! bare  :-)
Avatar billede maciej Nybegynder
17. februar 2000 - 10:10 #11
razmatz>>det hjælp IKKE......at hente patches...godt forøsg ellers..:-)
Avatar billede maciej Nybegynder
17. februar 2000 - 10:13 #12
KAN det her har nogen at gøre med .....cooleren  på skærmkortet......tror  at den "larmer"lidt i opstarten af maskinen????!!!!!!!!!!!!
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. februar 2000 - 10:21 #13
Ja, det kan meget vel være cooleren men ikke på skærmkortet. Jeg tror ikke at der er nogen der, men derimod på processoren.

Jeg har før set forskellige fejl når køleren går i stykker og processoren bliver for varm. Men det er dog ikke samme fejl hver gang.

Du kan i øvrigt se din processors temperatur i bios (setup) hvis det er en PII eller PIII du har, og dit motherboard kan vise det, men det tror jeg alle ATX boards kan.

sjensen
Avatar billede maciej Nybegynder
17. februar 2000 - 16:40 #14
sjensen...Jo da...der sidder en køleren...bleser på grafikkortet.Havde en gang sidste år den til rep.og så begynder den igen.......
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. februar 2000 - 17:00 #15
Ok ! Det var jeg ikke klar over. Jeg har endnu til gode at se et sådant skærmkort.

Men.. hvis det er udstyret med en køler er det jo fordi det udvikler varme og derfor har brug for at blive kølet. Og hvis det ikke er kølet godt nok, og derfor bliver for varmt, er det ikke til at vide hvad der kan ske, så jeg ville under alle omstændigheder få den skiftet/repareret.

Har du ikke mulighed for at prøve med et andet kort ?

sjensen
Avatar billede maciej Nybegynder
17. februar 2000 - 19:35 #16
sjensen...>>hvilken kort har du selv?
I aften fik jeg ellers en anden meddelse.....lige efter jeg gik ud af nettet.
IEXPLORE forårsagde en ugyldig sidefejl i modul MSVCRT.DLL på adressen 015f:780013d3.
DET var ellers en ny fejl......som du "efterlyste"  :-)
Avatar billede amfora Nybegynder
17. februar 2000 - 20:01 #17
Til Cape99
Jeg fik løst konflikten mellem Soundblaster og Matrox, ved at se i Bios om det var plug N play eller om der skal tildeles en IRQ til Matrox, det samme i Windows. De første gange 1,5 år siden løste jeg det ved installerer driverne i Dos. Derefter kunne Windows godt finde ud af det. Evt. kan du prøve at tage lydkortet ud af din PC og installere et af gangen.

Hvor varm må en processor/PC blive, vedvarende?
Også tak for de andre svar.
Avatar billede maciej Nybegynder
19. februar 2000 - 19:13 #18
sjansen>>>var inde i min maskine i dag...det ER cooleren på processoren den er galt med.Køber en ny på mandag så lad os nu se hvad der sker.....
GOD WEEKEND til ALLE  :-)
Avatar billede maciej Nybegynder
27. februar 2000 - 16:11 #19
sjensen>>>Får stadig alle mulige meddelser:noget med ugyldig sidefejl i modul COMET.DLL m.m f.ex.
ER alternativet at formater C drevet og geninstaler forfra????
Avatar billede amfora Nybegynder
27. februar 2000 - 23:34 #20
Jeg har også haft diverse ulovlige handlinger, mit med rundll32. Jeg fik god hjælp her fra Eksperten, og installerede IE 5.01 Uk, det løste alle mine "blå" skærme i Win.
Avatar billede maciej Nybegynder
28. februar 2000 - 05:41 #21
amfora>>>>mener du en engelsk udg.af IE 0.01?...den jag har er DK.udgave opd.på Windows Update.Det er rigtigt at nogen gange kommer de der "ulovlige handlinger" COMET.DLL eller WBHOOK32 når jeg vil går ud af nettet.
:-)
Avatar billede maciej Nybegynder
28. februar 2000 - 05:42 #22
ups...IE 5.01  *SS*