Avatar billede 9in Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD-rom fungere ikke

Jeg har et cd-rom drev, der ikke fungere. Den står bare og loader, men finder aldrig ud af hvilken cd jeg har sat i. Jeg har prøvet mange forskellige orginale cd\'er, men uden held. Ikke en eneste kunne den læse. Jeg har prøvet at fjerne driverne og installere nye, jeg har været inde på egenskaber for cd-rom, men alt ser fint ud. Hvad kan problemet være????
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2001 - 19:11 #1
har du tjekket om kabler og jumpere sidder ordentligt ???
Avatar billede 9in Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:15 #2
yes
Avatar billede 9in Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:15 #3
og det gør de
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:16 #4
lyder som om du har vundet en tur ned til pc-pusheren for at købe et nyt cdromdrev. prøv evt. med en rense cd. hvis det ikke virker, er laserhovedet sikkert gået i stykker.
Avatar billede 9in Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:17 #5
damn
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2001 - 19:20 #6
Prøv at skille drevet ad, og rens laserhovedet med sprit.
Avatar billede martinh Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:24 #7
Prøv at putte to cd\'er i samtidig. Det virker 9 ud af 10 gange.(Det stabilisere drevet enormt meget!!)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:01 #8
Prøv at åbne den og put dit slips der ind, det virker sommetider, husk at komme syltetøj på ;o)

Ellers skal den ned i en beholder med sprit, husk at tænde op!

Og gå så ned og køb en ny!
Avatar billede soul-c Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:48 #9
CD-rom drev koster ingen ting, så jeg vil foreslå at du kaster lidt rundt med det, og får lidt sjov ud af cd-rom drevet....bagefter kan du jo gå herind.

http://www.edbpriser.dk/hardware/cd-romdrev-show.asp <-- så kan du finde 52x til 300 kr...det er jo ikke så galt :)