Avatar billede dazzle Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:07 Der er 3 kommentarer

HP CD-Writer Plus driver smadrer Windows 2000

Hej,

Efter at have installeret en driver til et eksternt CD-brænderdrev tilsluttet vha. PCMCIA-kort til en bærbar computer, er min Windows 2000 installation gået i brok. Under opstarten møder jeg en blå skærm der fortæller om en konflikt med NTOSKRNL.EXE.

På HP\'s hjemmeside kan jeg læse om at problemet kendes, men ikke om nogen løsning.

Jeg kunne forestille mig, at een af de installerede filer forårsager en hukommelseskonflikt i forhold til Windows 2000. Men jeg kan ikke lokalisere hvilken fil der skulle være tale om, og jeg er lidt træt af at skulle geninstallere Windows for at få liv i den igen :-(

Gode råd modtages med kyshånd.
Avatar billede klatten Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:11 #1
Tildel PCMCIA en anden IRQ adresse.
Er driveren lavet til Win2000?
Avatar billede mpej Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:17 #2
Jeg havde også mange problemer med min eksterne HP CD-Writer Plus under win2k på min stationære. Jeg fandt de rigtige drivere og det hele, men da den endelig virkede, virkede min printer, mus og modem ikke. Da jeg fjernede brænderen virkede det fint igen. Jeg ringede til HP for at få lidt hjælp til mit problem og de sagde at det SKULLE være en fuld version af win2k pro, men at den skulle opgraderes fra en tidligere version af windows... noget være vrøvl... nu har jeg en ny cd-brænder! :)
Held og lykke med at få det til at virke!!!
Prøv de nyeste drivere fra HP\'s HP.
Avatar billede svein Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:31 #3
Har du forsøgt at starte med F8 og vælge \"Last know good konfiguration\"?