Avatar billede infestdead Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Samme skærm-problem igen :-((((

For ca. en måned siden skrev jeg det samme spørgsmål, det blev løst (dengang), men nu er det bare præcis det samme lort igen. Min skærm fryser et kort øjeblik hvert sekund når jeg spiller, således at spil ikke flyder jævnt, men billedet kører i små ryk hele tiden. Løsningen på mit problem for en måned siden var at jeg skulle sætte et checkmark ved \"disable support for enhanced CPU instruction sets\" under open GL settings. Det hjalp med det samme og computeren kørte i 2 uger. Nu er problemet opstået igen, også selv om der ER checkmark ved ovensstående i nvidia folderen. Nyeste nvidia drivere hjælper ikke på problemet og derfor kører jeg ver. 12.41 (bedst erfaring med den). Mit system er som følgende:
Athlon 700
Asus K7V MB
Asus Geforce 256 DDR
SB live
IBM 60 GB
Win98SE med alle updates inst.
Directx 8.0a

Håber der er en derude der kan hjælpe med dette MEGET irriterende problem??!!?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:59 #1
lyder som om du har noget liggende i baggrunden og belaste maskinen så meget at det optager systemressurcer nok til dit problem. Er det under online spil eller Lokal singleplayermode? hvis det er lokal, så slå netværket fra imens. Har du evt chekket om der er nogen der downloader fra din maskine?
Avatar billede infestdead Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:37 #2
Jeg spiller aldrig over nettet, og mit netkort er altid slået fra (undtagen de par gange om året det skal bruges selvfølgelig). Hvordan skal jeg tjekke om der bliver downloaded fra min maskine? (selv om jeg ikke lige tror det er der mit problem ligger)...
Avatar billede the_email Nybegynder
02. oktober 2001 - 21:17 #3
Download demoen af DUmeter på www.dumeter.com den registrerer al up- og downstream.

TheEmail.

Tjek også din proceslinje og luk nogle af de ting der er der nede inden du spiller.
Avatar billede infestdead Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:26 #4
Det er heller ikke mit problem hvor mange ting der er åbne nede i proceslinjen. Ellers tak.
Avatar billede infestdead Nybegynder
12. oktober 2001 - 08:41 #5
OK, ingen kan rigtig svare! Jeg ved ikke om det måske er et IRQ problem jeg har, for jeg har lagt mærke til at mit lydkort deler IRQ 10 med mit netkort og 2 x \"ACPI IRQ-holder til PCI IRQ-styring\". Mit grafikkort deler IRQ 11 med 2 x \"VIA Tech 3038 PCI til universel USB-værtscontroller\" og ligsom på IRQ 10 er der også her på IRQ 11 de samme 2 x \"ACPI IRQ-holder til PCI IRQ-styring\". Hvis nogen ved om dette kan være årsag til mit problem, hvordan ændre jeg så IRQ indstillingerne manuelt???
Avatar billede totenslager Nybegynder
12. oktober 2001 - 08:49 #6
Svaret ligger i spørgsmålet du stillede for en måneds tid siden.
Find det!
Avatar billede totenslager Nybegynder
12. oktober 2001 - 08:51 #7
Gå til enhedshåndtering - dobbeltklik på computer der - og tjek både irq og hukommelsesproblemer.

Du skulle vel ikke have installeret DOS på computeren før du inst. W98 ?
Avatar billede infestdead Nybegynder
12. oktober 2001 - 08:58 #8
Der skulle ikke være nogle konflikter eller hukommelsesproblemer i følge \"enhedshåndtering\" men kan jeg være sikker på det? DOS er ikke installeret, WIN98SE er installeret fra WIN98SE boot disketten.
Avatar billede infestdead Nybegynder
17. december 2001 - 20:32 #9
Nåh, men så fandt jeg endelig selv ud af at problemet var min printer!!! Den var nok lidt gammel og kørte åbenbart ikke så fantastisk i WIN98SE. Og da driverne ikke blev opdateret mere til skodprinteren, så måtte jeg købe mig en ny, og så virker min PC igen perfekt (ja, altså så perfekt det nu kan med windows).... ;-)