Avatar billede gixmo Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:37 Der er 29 kommentarer

Windows xp

Jeg har fået det nye Windows xp på prøveversion, men det lader til at mit netværk ikke dur. Jeg kan godt gå ind på mine andre computere, men de kan ikke komme ind på min.
Avatar billede svein Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:39 #1
Check hvordan du sætter Windows 2000/XÅ op i en workgroup.
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/browsing_the_network_with_win2000pro.htm
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:43 #2
Du skal huske at aktivere gæstekonto i XP....
Avatar billede gixmo Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:43 #3
Ps. mine computer har Windows me
Avatar billede gixmo Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:49 #4
Og hvordan opretter man så en gæstekonto
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:53 #5
Den skal ikke oprettes, men aktiveres... den inaktiveret som standard.
I din XP skal du gå ind i control panel -> Administrative tools -> Computer Manegement -> Trykke på \"Local users anf groups\" -> users -> Og gå ind i properties for Guest og fjerne fluebenet i \" Account is disabled\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:00 #6
jdaugaard> Hvorfor skal man aktivere gæstekontoen, jeg har problemer med mit netværk i XP, så derfor kunne det være løsningen!
Avatar billede gixmo Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:08 #7
jdaugaard> Hvis det virker får du de 30 point
Avatar billede gixmo Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:09 #8
Du får måske svar imorgen
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:12 #9
retaxes:> Ellers kan man ikke få til adgang til computeren fra andre computere! Det er ligesom i Windows 2000!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:17 #10
jdaugaard> Tak, jeg prøver det en gang og virker det får du også point af mig ;o)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:18 #11
He he.. ok :-)
Avatar billede svein Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:23 #12
Det er en alvorlig sikkerhedsbrist at aktivere sin gæste konto! Alle i hele værden kan komme på! Hvis du ønsker at aktivere din Gæste konto skal du også højreklikke på den og sætte et password! Den er ikke født med password.

Udover det vil alle der ønsker at komme på din maskine vælge to løsninger:
a) komme på med administrator kontoen
b)med Gæste kontoen (hvis den er aktiveret)

Så jeg foreslår at du følger min guide til oprettelse af en ny bruger som alle i workgroup benytter til at logge på med på alle maskiner!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:32 #13
swein> Jeg er åben for alle løsninger, så jeg ser lige på din site også!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:37 #14
swein> Jeg kan ikke komme ind på din site du har angivet ovenfor!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:50 #15
rettelse:
swein = svein

Sorry ;o(
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:55 #16
svien:>Hvis det kun er i lokat netværk kan sikkerheden jo være lige meget.. jeg forklarede bare den nemmeste måde at gøre det på!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:00 #17
jdaugaard> jeg er også koblet op på internettet, ligesom de 2 andre maskiner i huset!

svein> Hvorfor kan jeg ikke komme ind på din side?
Avatar billede svein Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:07 #18
Den skulle være oppe nu!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:12 #19
retaxes:Ok.. men der nu også mere mere en kommentar til/om gixmo :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:18 #20
jdaugaard & svein > jeg checker det lige!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:22 #21
svein> Det eneste jeg kan se er en bjælke foroven hvor der stå FreePAQ og i midten er der nyheder, ude tilhøjre er det ugens tilbud!??

Resten af siden er blankt
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:32 #22
Hmm.. jeg kan da sagtens se hans side!
Avatar billede svein Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:32 #23
retaxes> Hav tålmodighed!? Det er en gratis udbyder \"freepaq.dk\" med Linux webservere!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:51 #24
Jeg har tidligere været inde på den, men jeg bruger lidt mere tid, 5 minutter må være nok ;o)
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 14:43 #25
Har du disablet den indbyggede firewall? Hvis ikke er det der problemet ligger :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:56 #26
hotpop> Hvis det er mig du tænker på så er svaret, den indbyggede firewall er disableb!
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 14:59 #27
retaxes> det var nu nærmere gixmo jeg tænkte på :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:08 #28
Ok, du havde ikke sat navn på!
Avatar billede hotpop Novice
02. oktober 2001 - 16:21 #29
retaxes> nej det burde ikke være nødvendigt...