Avatar billede cyrax Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

TDC bredbånd opsætning?

Hej

Når man har valgt en TDC bredbånd med fastip er det så ikke \"bare\" at sætte ens netkort op med den faste ip og de DNS indstillinger man har fået fra TDC også skulle man være på?

Man skal vel ikke nærmest ringe op lige som med ATM førhen?

Og lige et tillægsspørgsmål jeg har ISDN i forvejen. Skal NT boksen phone stik stadig side direkte i ens indgangs telefonstik(det på vægen) eller skal der over at vende ved skillefiltret? jeg er meget forvirret efter at have set på TDC\'s hjemmeside og bagefter læst deres folder. Hvordan skal det hele hænge sammen med TDB BB og en ISDN forbindelse?
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:50 #1
Du skal bare sætte den til at finde ip automatisk

med henhold til isdn er det underligt nok fuldstændig ligemeget hvor den sidder
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:50 #2
opkald:
højreklik på netværkssteder ---> egenskaber ---> højreklik på din forbindelse ---> vælg tilslut

ISDN, ved jeg ikke
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:52 #3
eric-pedersen > Den skulle da meget gerne være tilsluttet konstant, det er ikke nødvendigt at gå ind og vælge tilslut
Avatar billede drone Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:54 #4
du sætte dit netkort til at automatisk at hente indstillinger.

Mht. ISDN.

tilslut skillefilteret det telefon stik hvor du idag har isdn siddende.
sæt derefter nt boksens stik oveni.
Avatar billede drone Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:56 #5
Ved bredbånd, skal der ikke ringes op. Og der skal heller ikke indtastes kodeord eller lignende. Første gang du logger dig på skal du dog lige rundt om \"bredbåndsportalen\" for at registrere dig.
Avatar billede cyrax Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:11 #6
Skal den også selv hente indstillinger via DHCP når jeg har bestilt fastip? det virker lidt mystisk for mig.

Så man skal altså slet ikke bruge noget med PPPoE eller hvad det nu hedder mere?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:51 #7
kører det!!!
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:19 #8
Jamen.... takker for points
Avatar billede drone Nybegynder
02. oktober 2001 - 17:02 #9
Som den eneste der har svaret på dit spørgsmål om ISDn, kan man godt føle sig lidt forbigået.
Avatar billede jensb Nybegynder
02. oktober 2001 - 17:22 #10
Grunden til den skal hente IP, selvom du har bestilt fast IP er: at den faste IP du har bestilt, det er din IP på internettet...hvorimod den IP som du skal sætte din computer op til at hente, det er IP\'en på dit lokale netværk.

dvs. på internettet har du din faste IP adresse. Men på dit interne netværk, der skal hver computer selv hente en IP (således at man kan bruge mere end en computer, selvom man kun har 1 fast offentlig IP)
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 17:28 #11
drone > Jeg svarede da også på det med ISDN og tro mig det er fuldstændig ligemeget hvor ISDN´en er proppet i henne jeg har prøvet begge dele og det funker helt fint
Avatar billede cyrax Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:17 #12
eric> nej det køre ikke TDC har fucket alt ISDN og ADSL op i hele byen da de skulle konventere min linie :-(
Avatar billede koep Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:35 #13
wooops det kører for dem må man sige

hvor bor du henne af?
Avatar billede cyrax Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:33 #14
en kleines bondeby :-) Ulstrup i midt jylland.
Sidste nyt i sagen er at en teknikker ringede og sagde det var i orden men det køre stadig ikke. Længe leve TDC.
Avatar billede daze_p Nybegynder
15. november 2001 - 19:59 #15
cyrax du må sgu da kende Andreas Heegaard alias LoKi ? jeg r hans fætter :)