Avatar billede liljeroth Nybegynder
15. februar 2000 - 13:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RIS virker ikke

Jeg har sat en RIS op, men har problemer med at klienten der booter på en bootdisk fra RIS ikke vil finde RIS'en. Følgende fejl kommer efter den har modtaget ip add fra dhcp. Error: "couln't resolve ip add. 192.168.151.2 " (RIS). Nslookup virker fint... Nogle ideer... ?????
Avatar billede sjensen Nybegynder
15. februar 2000 - 22:37 #1
Har du husket at sætte wins op ?

Der er sikkert der problemet ligger. Prøv evt. også med at slå "Aktiver DNS til windows-registrering" til og måske endda med LMHosts (selvom dette ikke burde have denne effekt)

sjensen
Avatar billede liljeroth Nybegynder
16. februar 2000 - 09:08 #2
Ifølge microsoft skal man ikke bruge wins da man udelukkende bruger DNS til dette. Jeg har dog prøvet uden held. Lmhosts er ikke muligt da det er en klient fil og den laver slet ikke opslag i en sådan.
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. februar 2000 - 01:30 #3
En anden mulighed er at klienten ikke har samme subnet maske. Har du checket dette ?

eller.. Det er vel ikke sådan at max. antal klienter på serveren er nået ?

eller.. hvis du har netbeui så prøv at fjerne den..

eller.. jeg er vist ved at løbe tør for ideer....

sjensen
Avatar billede liljeroth Nybegynder
18. februar 2000 - 09:56 #4
Man har slet ikke mulighed for at sætte de ting op. Man laver bare en RIS bootdisk, booter op på klientern og det er det. Den kører en tcp/ip light.
Avatar billede hanno Nybegynder
18. februar 2000 - 17:28 #5
Er dit netkort med på listen over supporterede Netkort ???

\\Hanno
Avatar billede liljeroth Nybegynder
18. februar 2000 - 21:31 #6
Det er ikke et pxe komp. men er med på listen over komp. netkort og starter da også fint op og får ip fra dhcp. Det gør den ikke hvis den ikke er understøttet.
Avatar billede hanno Nybegynder
19. februar 2000 - 11:52 #7
Men ER der med på Listen ????

\\Hanno
Avatar billede liljeroth Nybegynder
21. februar 2000 - 08:32 #8
Ja deter er den ellers melder den også fejl da jeg har prøvet med flere netkort.
Avatar billede cokeman Nybegynder
15. november 2000 - 09:13 #9
Har du sat i DHCP op til at registere gamle klienter i DNS ?