Avatar billede prince96 Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:28 Der er 19 kommentarer

Kan man ikke snyde sin computer.........

Kan man ikke snyde sin computer så den tror at sit cdd-rom drev er det dvd-drev? Hvis man kan hene nogle programmer til det så skriv venligst... På Forhånd Tak
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:28 #1
Nej det kan man ikke
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:29 #2
Det har jo noget med teknikken (laserhovedet) i drevet at gøre
Avatar billede foldager Novice
02. oktober 2001 - 01:34 #3
Nej den går ikke!
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:35 #4
Jo det hedder Divx :) Men nu snakker jeg vist ulovligheder som jeg kun har hørt om ;) og ikke vil komme nærmere ind på.
Koep har svaret rigtigt.
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:37 #5
totterfc > jo det hedder Divx.... hmm... godt nok er klokken sent men divx er et codec format til avi filer egentligt har det ikke en pis pot at gøre med DVD
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:37 #6
Nu skal du huske på at en DVD kan have 2 lag, dvs. laseren skal kunne læse igennem det første og læse det under. En anden ting er, at dataene på en DVD ligger MEGET tættere end på en normal CD-ROM og derfor er laseren også tyndere end i et normalt drev.

bl.a. dette gør at du ikke kan. En anden ting er at DVD\'ere bruger et helt andet filsystem end en normal CD og det kan et normal drev ikke læse. Hele teknikken bag er helt anderledes og som koep siger og jeg skriver her har det en del med laseren at gøre.

I nogle DVD drev er der endda TO lasere. En til DVD\'ere og en til normale CD\'ere.
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:41 #7
Koep>> Lavede blot sjov (du kan jo sagtens have en dvd film til at køre i dit cd drev så jo idet den er ripped og du bruger divx).
Spørgsmålet var bare sjovt...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:42 #8
totterfc:> NEJ! du bruger et DVD drev til at rippe en DVD film ... !
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:42 #9
Ja og den ligger på en cd og så er det jo ikke længere en DVD film
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:43 #10
En DVD film må vel klaciferes som en film der ligger på en DVD skive deraf navnet: \"DVD FILM\"
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:47 #11
Ok rolig mester...\"Koep har svaret rigtigt\"
Prøvede bare at være sjov, at det ikke lykkedes er så noget helt andet.

Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:48 #12
Det er svært at være sjov kl. 01:48 så du skal anstrenge dig
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:49 #13
Ja ok! HVIS han nu havde fået et DVD RIP som lå på en CD, så kunne han faktisk bruge sit DREV som DVD DREV (ved godt at det ikke er det han gør; men han snyder den jo på en måde). Håber det er skåret ud i pap nu.
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:50 #14
Shish...Svar hellere på denne her; http://www.eksperten.dk/spm/115975
Avatar billede koep Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:54 #15
Jo både mig og td fattede din mening men måske den forvirrer \"prince96\" da han måske ikke lige kender det
Avatar billede prince96 Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:57 #16
JAJA jeg har fattet det kan man ikke godt så.
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 01:59 #17
Det var derfor jeg skrev jeg ikke ville forklare nærmere og der for jeg skrev at du havde ret.
Nå det var det sidste jeg skrev i dette spørgsmål! :) Heh hvad der dog ikke sker når folk er trætte.
Avatar billede sukos Juniormester
02. oktober 2001 - 02:37 #18
Der kan ske alt muligt!!!
Avatar billede totterfc Nybegynder
02. oktober 2001 - 02:40 #19
heh