Avatar billede poder Nybegynder
15. februar 2000 - 08:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor tager opstart så lang tid?

Hvordan kan det være at opstarten tager 3 gange så lang tid når man aktiverer et Windows netværk? og hvordan kan man få det til at holde op med at tage så lang tid?
Avatar billede hjensen Nybegynder
15. februar 2000 - 08:30 #1
Hvis du bruger TCP/IP, og den står til at bruge DHCP, så bliver opstarten kanonlangsom. Du vil nok ikke kunne undgå at få en lille hastighedsforringelse, da der jo skal loades drivere, og netkortet skal åbnes/startes.

Men undersøg lige, om TCP/IP er sat op til DHCP
Avatar billede poder Nybegynder
15. februar 2000 - 09:48 #2
Det var den, men skal man aktivere eller deaktivere WINS?
Avatar billede hjensen Nybegynder
15. februar 2000 - 11:35 #3
Hvis det er et lille lokalnetværk, så skal du deaktivere WINS, da du nok ikke har en WINS-server
Avatar billede sticky Nybegynder
15. februar 2000 - 11:52 #4
Du skal gå ind under tcp/ip for dit netværks kort og indsætte en fast IP adresse, så starter den ikke lige så langsomt op. Du må ikke gøre dette for din Dial-up adapter.

- Sticky
Avatar billede sticky Nybegynder
15. februar 2000 - 11:53 #5
Du kan typisk bruge (mener jeg) 169.254.59.1 for din maskine og dit subnet skal så være 255.255.255.0.

Det ovenover skulle selvfølgelig også være et svar.

- Sticky