Avatar billede nederbasse Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mac OS 8 og Cybercity ADSL

Hello
Hvordan får jeg en Mac på internettet med OS 8  og Ethernet ?
Mac\'en skal have en fast ip af hensyn til netværket.
Skal jeg bruge RARP, BootP server eller hvad ?
Har haft det til at virke før men nu er jeg helt på bar bund.
kender ikke meget til Mac
Lars

Avatar billede nederbasse Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:20 #1
Lige en rettelse: det er OS 9
Lars
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:39 #2
Du skal bruge MANUELT hvis du skal have en fast IP adr.
Tast fx 192.168.1.3
Subnet 255.255.255.0
Ruter fx 192.168.1.1
Name server får du hos din udbyder
Avatar billede nederbasse Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:30 #3
Virker ikke
Det er det præcis det jeg har lavet.
Lars
Avatar billede tg Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:53 #4
Hej Lars!
Jeg har netop fået ADSL hos tdc.
Her opsættes TCP/IP til at bruge ethernet og DHCP-server. Herefter lukkes og saves.
Genstart evt. din mac, og hvis det ikke hjælper, så prøv at slukke for dit modem i ca. en halv time.
Når du tænder igen opdaterer modemet fra serveren.
mvh. tg
Avatar billede nederbasse Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:28 #5
Det er ADSL med en router og ikke et modem, har snakket med Cybercity og de mente at jeg skulle henvende mig her på eksperten !!!!
Lars
Avatar billede tg Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:38 #6
Jeg beklager, men mine evner rækker ikke videre:)
tg
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:35 #7
Hvor er din ADSL router placeret, i din mac elle i en hub eller ???
Avatar billede nederbasse Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:27 #8
Routeren er placeret nede på gulvet (kunne ikke lade være) anyway - routeren er sat til en hub og der er 2 pc\'er, en Mac print server og en pc webserver på routeren. det der er det mærkelige er at jeg har haft det til at virke en gang og hvorfor det ikke virker mere aner jeg ikke, jeg har ikke adgang til Mac\'en til daglig. Er der noget der skal opdateres ? Har hentet IE 5 i stedet for IE 4.5 da det er IE 5 der er vist indstillinger til på Cybercitys webside.
Avatar billede nederbasse Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:50 #9
har fået det til at virke