Avatar billede brianc Nybegynder
15. februar 2000 - 00:14 Der er 13 kommentarer

Stabilt

Hvordan får jeg win2000 til at køre så hurtigt som muligt og stabilt ?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. februar 2000 - 00:50 #1
den kører da i sig selv mere stabilt end WinNT 4 / Win98 gør

Men brug NTFS som filsystem det hjælper
Avatar billede brianc Nybegynder
15. februar 2000 - 01:36 #2
det brugere jeg allerede.
jeg syntes bare det går så langsomt
Avatar billede nordvest Nybegynder
15. februar 2000 - 02:04 #3
hejsa

Prøv at defragmentere din harddisk det er sikkert det der er problemet

Hilsen Nordvest
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. februar 2000 - 02:20 #4
NTFS bliver ikke specielt fragmenteret ligesom FAT16/32 gør (dermed ikke sagt den overhevedet ikke gør) så tror ikke det er det der sætte farten ned.

>>brianc du har hentet de nyeste drivere til diverse hardware i comp'en ?

>>Stop alle de service apps du ikke har brug for

>>Smid noget mere ram i

>>(hehe) kør med SCSI HD's

>>Hvis du bruger den til spil (så husk på det er ikke de prinære win2k er beregnet til)

Avatar billede reason Nybegynder
15. februar 2000 - 09:18 #5
hvor meget RAM har du ?
Avatar billede brianc Nybegynder
15. februar 2000 - 14:49 #6
jeg har 128
og det er en amd-k6-2 450 mhz.
Avatar billede reason Nybegynder
15. februar 2000 - 15:08 #7
så er det ikke det der er problemmet
jeg har selv "kun" 64mb og en celeron 550 og det køre perfect (meget bedre en Win98 SE)

prøv ent at sætte størelsen på "page-filen" op (det der hed swapfile i win98)
størelsen skal være midst 1,5xRAM (så du skal have 192MB+)
Avatar billede kaspar Nybegynder
16. februar 2000 - 00:20 #8
hmm, der skal meget RAM i - jeg har 224, og det er lige nok.. ok, jeg har også installeret en del ekstra ting, som bla. PWS.. så den tager 100MB til at starte op... men RAM hjælper ALTID! ok, jeg har også Dual, så det er måske derfor mit sys kører ok, dog synes jeg, at det kunne være hurtigere (ikke 2k i sig selv, men mit sys)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
16. februar 2000 - 05:48 #9
jeg har en 300mhz celeron med 256mb ram kører PERFEKT (kanont hurtig io forhold til f.eks Win98)

så mere ram i helt sikkert
Avatar billede brianc Nybegynder
16. februar 2000 - 06:24 #10
128 er da fint
Avatar billede kaspar Nybegynder
16. februar 2000 - 10:44 #11
Kommer an på hvad du laver, Brianc - da jeg hentede Platform SDK'et til 2k her for en uge siden, og samtidig kodede lidt, hvade diverse programmer, Photoshop etc. åbne + et par IE vinduer, der brugte jeg mere fysisk RAM end jeg havde, sådan skal det ikke være - med den fejl, skal man have mere RAM :)
ej, det kører sikkert fint med 128, men jeg kan klart anbefale at komme op på 224 eller over :)
Avatar billede brianc Nybegynder
16. februar 2000 - 14:18 #12
så mange penge har jeg ikke :)
Avatar billede shaba Nybegynder
01. marts 2000 - 11:44 #13
Det er skam ikke så dyrt mere :)
Jeg synes der er mange der ikke tænker på at smide noget mere RAM i, men i stedet sætter en lidt større CPU i...
Jeg har selv en Celeron 300A (før oc'et, men kan nu ikke klare det længere :(  ) og 256 MB RAM, og jeg synes det kører en hel del hurtigere end denne her maskine (en skolemaskine med Celeron 366 og 64MB RAM). Men denne her kører selvfølgelig også winlort (Windows 98), så rigtig hurtig kan den jo aldrig blive... :)