Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. oktober 2001 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

.:PROBLEM:.Internet Browser

Jeg har lavet en web-browser, men men men, der er bare et lille problem...hvis der f.eks er et link i html-koden som ser sådan her ud...<a href=\"http://www.jubii.dk\"target=_blank>Jubii</a>
Så åbner den bare en ny browser, som er Microsoft...Det vil jeg ikke have..Den skal åbne det nye vindue i min browser, dvs at den skal ikke åbne noget i Microsoft internet-browser.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. oktober 2001 - 10:58 #1
Det er nok fordi du skal sætte windows til at åbne webside i din browse, med den funktion der heder \'åben med\' ! Ved ikke ! Hvad tror du ?

Jeg kan få en smagsprøve på din browse, jeg vil gerne se en hjemmelavet browse, det har jeg nemlig aldrig set før! ??
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. oktober 2001 - 11:00 #2
Jeg aner det ikke, det er derfor at jeg har oprettet dette spørgsmål..Du vil godt se min totalt anti-seje browser...Det kan du da godt, men så skriv lige den e-mail, så sender jeg den til dig..Men forvent ikke for meget, fordi det er mit første forsøg med internet kontroller...
Avatar billede dennism Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:03 #3
Ja...

webmaster@demaweb.dk !

Tak!
Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. oktober 2001 - 11:13 #4
Så er den sendt til dig....Så kan du kigge på koden, hvis den er interasant..
Avatar billede lrp Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:16 #5
I \"Denne computer\", går du op i menupunktet \"Vis\" og vælger \"Mappeindstillinger\". Her vælger du fanebladet \"Filtyper\". I listen finder du \"Microsoft HTML Document\". Vælg \"Rediger\" og markér handlingen \"Åbn\". Vælg \"Rediger\". Angiv stien til din egen browser. Gem evt. den gamle sti et tekstdokument (eller skriv den ned på et stykke papir)- så kan du altid rette tilbage, hvis det går helt galt.

Ovenstående fremgangsmåde kan variere en smule i de forskellige Windows-versioner. Prøv om det løser problemet.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:20 #6
vb2 >

hvis du vil lave din browser standard, istedetfor at den skal åbne Microsofts browser, så sæt dit program til at være default - du skal associere htm og html med dit program kig på http://www.eksperten.dk/spm/107053 og http://www.eksperten.dk/spm/105712 for info om hvordan du gør det

men uanset hvilket program der er standard burde klik på et link jo ikke få den til at åbne andre steder, selvom man har flere browsere installeret åbner IE jo ikke hver gang man klikker på et link i Netscape bare fordi IE er default - så jeg tror ikke det er dit problem.

dennism >

den dims i vb som gør man kan lave sin egen browser åbner sådan set bare et stykke at IE indein, så den ser såmænd ikke ret anderledes ud :-)
Avatar billede cellaneous Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:22 #7
lrp > det samme min kode gør bortset fra da dette er visual basic kategorien gør jeg det i visual basic.... tjek overskriften :-P
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:26 #8
øhhh... lige en tilføjelse....

Mand kan lave en browser på 2sec....

add form>web browser

....!!!....

-=Vanilla=-