Avatar billede maarslet Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Straming af lyd hjææææælp

Jeg aner stort set intet om streaming af lyd til brug på en hjemmeside. Derfor:
Hvordan virker streaming sådan generelt?
Hvilke programmer skal brugeren have på sin pc for at kunne høre filerne?
Hvordan streamer man et nummer fra en cd?
Hvad skal man gøre med filerne når de er streamet og skal fungere på hjemmesiden?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:36 #1
Streaming virker ved at lyd sendes fra dig og ud til en streaming server med høj båndbredde.

Eller du kan bruge din egen forbindelse til at streame med. Dog skal du regne med at at du skal bruge den dobbelte båndbredde af kvaliteten. Dvs. at hvis du vil sende en stream med 56 kb skal du bruge 112 kb i upload. Dvs at en Adsl med 512 kb upstream max kan sende til ca. 5 samtidige lyttere.

Ang.: Programmer.

Windows Media Encoder eller Real Producer kan sende din stream ud for dig. De er relativt nemme at få til at fungere, dog skal du jo så altid have maskinen tændt.

Filerne bliver streamet konstant (eller når der er brug for det), så du skal lade programmerne køre og maskinen stå tændt.

/Nikolaj
Avatar billede maarslet Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:44 #2
spørgsmålet lukket