Avatar billede jily Nybegynder
14. februar 2000 - 15:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Transparant baggrund i EXE fil

Jeg skal lave en screensaver, hvor jeg meget gerne ville have at baggrunden i flashfilmen er transparant og forbliver det, når den eksporteres som swf, og dernæst bliver lavet til exe-fil.

Jeg har prøvet at lave en ny farve med alpha=100 og sat denne til baggrundsfarven, men dette bliver ignoreret af flash. Som tidligere svaret på at man kan rette dette i html koden, vil således heller ikke virke.

Håber der er nogen der har en fs-command eller lignende der evt. kan hjælpe mig her.

Avatar billede allandk Nybegynder
14. februar 2000 - 15:52 #1
Det kan du ikke!

Det er KUN når du viser Flash-filmen i en IE-browser, at det kan lade sig gøre.

Desværre.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
14. februar 2000 - 16:05 #2
Bonus...

Baggrunden vil altid være hvid som standard.

Og du kan IKKE bruge et Layer som baggrund og dermed tvinge effekten frem.

Hvis du vil opnå sådan en effekt skal du bruge programmer som f.eks. Director.

ab :)
Avatar billede powder Nybegynder
14. februar 2000 - 17:46 #3
allandk: Hvis det kan gøres i director kan man så importere flash filen....eksportere den igen som swf transparent og derefter lave en screensaver ud af det???

Powder
Avatar billede allandk Nybegynder
14. februar 2000 - 17:51 #4
Nix ;-(

I samme øjeblik du benytter SWF-formatet forsvinder den mulighed.

Ellers skal du lave en screensaver ud af Director-filen.

Det kræver et andet arbejde og noget andet software.

ab :)
Avatar billede powder Nybegynder
14. februar 2000 - 17:53 #5
Director filer har de den extention *.dir ??? jeg arbejder nemlig kun i flash.
Avatar billede jily Nybegynder
15. februar 2000 - 09:10 #6
Okey!

Det kan være at jeg skal genoptage mit arbejde i Director. Rent faktisk det Macromedia produkt jeg startede med. Ærgeligt at jeg ikke kan få det til at virke i Flash. Men tak for hjælpen, og Allandk, du modtager endnu en gang nogle af mine formøse point!
Avatar billede allandk Nybegynder
15. februar 2000 - 10:54 #7
Jeg siger som altid mange tak og fortsat god dag...

ab :)