Avatar billede beon.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 00:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Et styk død Computer.........Hjælp !!!!

Jeg sidder med en computer der er fulstændig død. Når jeg trykker på power knappen kan jeg se at cpu-viften lige gør tegn til at dreje.....? der kommer lys et kort sekund i powerknappen. Tidl. på dagen ville den gerne starte op. Men pludselig død ??? Jeg har haft rykket rundt på kablerne (dem der forbinder harddisk, cdrom osv. for at få den til at virke). Jeg håber der er nogle søde mennesker der kan guide mig igennem junglen så den kan brumme igen !! :-)
Avatar billede Dominix Novice
01. oktober 2001 - 00:54 #1
har du tjekket strømkablet, at det sidder helt på plads ?
Avatar billede stingbat Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:00 #2
Prøv evt. hvis du har mulighed for det, at prøve med en anden strømforsyning...!
For det kan jo være den der er problemet - at den enten at stået af og/eller at sikringen er gået..
Avatar billede perj Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:00 #3
Ved jo ikke hvor erfaren du er, men prøv at fjerne alle enheder, og sæt det samme igen. Tryk alle kort godt i bund. Sæt kun dit floppy-drev og harddisk på og tænd så. Virker det ikke, så sov på det til i morgen :-)

Godnat og held og lykke.
Avatar billede beon.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:13 #4
Hej Igen !!!
Strømkablet sidder godt i ! Jeg har prøvet med en anden stømforsyning. Og jeg har også taget alle kort ud af den og kun sat grafikkort, Harddisk, ram og floppy drev i.

VH Morten
Avatar billede stingbat Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:27 #5
Kan rent faktisk også være dit bundkort...

Har i hvertfald selv været ude for det med at bundkortet stod af - den kunne nu godt tænde, meen ellers skete der ingenting - skete fra den ene dag til den anden. Prøvede så med en anden strømforsyning - blev det blot værre af!
Og alt anden hardware virkede perfekt nok - så bundkortet blev skiftet og computeren kører helt perfekt nu.

Men anyway - håber du finder en løsning på problemet! Ret trist når sådan noget sker!

Natter herfra :)
Avatar billede beon.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:29 #6
Hmmmmm.....hvis det skulle være bunkortet MEGET trist. Den er nemlig ikke særlig gammel så jeg kan/vil næsten ikke tro det ! (suk)
VH Morten
Avatar billede briansen Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:36 #7
ikke for at være lyseslukker,men har du tænkt på om det kan være en ondartet virus du er rendt i.
Har selv for få dage siden oplevet en som fik nimda ind i systemet og bang hele gøjemøjet gik ned ved næste opstart,alt var sprængfyldt til bristepunktet.Men spørg ikke hvordan det skete,men vedkommende har opdateret alt hvad han havde af antivirus prog. men fik ikke nogen respons da han blev angrebet.
Avatar billede beon.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:49 #8
Jammen der må da være en løsning.....eller ????
Avatar billede beon.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:51 #9
PIS.....det var altså ikke meningen.......at briansen skulle have haft mine dyrebare point !!!
SUK....Nu røg de osse ! Jeg håber stadigvæk at der er nogen der vil hjælpe mig. Jeg komme til at trykke på \"accepterer istedet for \"udfør\"
ÆV BÆV !!
Avatar billede briansen Nybegynder
01. oktober 2001 - 01:54 #10
smil og vær glad,jeg har ikke set dine point (endnu) og hvis jeg gør skal vi nok finde en løsning!!
Avatar billede beon.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 02:18 #11
ÅÅÅhhhh tak Briansen.....du er sku en ven !!!!
SÅ er der måske stadig håb for min fortabte computer!!!
Avatar billede handmade Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:23 #12
Find den jumper på motherboardet (kig i din manual) der resetter BIOS. Flyt den et ben til siden i et par sekunder og sæt den tilbage. Prøv også at tage dine ramklodser op og sæt en af dem tilbage i sokkel DIMM 0 eller 1.
Prø så at starte igen.
Avatar billede skwat Praktikant
01. oktober 2001 - 10:48 #13
beon.dk:> rimlig optimistisk at oprette en bruger idag og lave et spm. med alle dinne point
Avatar billede perj Nybegynder
01. oktober 2001 - 10:56 #14
Er det ikke sådan noget man kalder SKUMMELT!