Avatar billede koep Nybegynder
30. september 2001 - 20:49 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

3rdlevel.dk vs Wservice.dk

Vi har selv lavet 3rdlevel.dk og vi har for nylig købt wservice.dk

Mit spørgsmål er: Hvilket site er bedst. Ikke funktionsmæssigt da vi ved at wservice.dk har flest services pt. men hvilket et er mest brugervenlig, bedst design, overskueligt, afslappende o.s.v.

Giv gerne en karakter på 13 skalaen for begge sites
Avatar billede jokn Nybegynder
30. september 2001 - 20:52 #1
3rdlevel.dk:
Design 9@13
Overskuelighed 11@13
Afslappende 9@13
Brugervenlig 10@13

Wservice:
Design 6-7@13
Overskuelighed 10@13
Afslappende 8@13
Brugervenlig 9@13

bare lige lidt karaktere :)
Avatar billede jokn Nybegynder
30. september 2001 - 20:53 #2
Wservice:
Design 6-7@13
->
Wservice:
Design 8-9@13
Avatar billede funguy Nybegynder
30. september 2001 - 21:01 #3
3rdlevel.dk:

Design:  9@13
Overskuelighed: 11@13
Brugervenlighed:11@13

Wservice:

Design:  7@13
Overskuelighed: 10@13
Brugervenlighed:10@13
Avatar billede cool-wil Nybegynder
30. september 2001 - 21:03 #4
3rdlevel:
design 9@13
brugervenlighed 10@13
navn: NOT hot, ikke et specielt fedt navn til sådanne service.
overall: 9½@13

wservice:
design 6@13, rimlig kedeligt design.
brugervenlighed 9@13
overall: en god side med gode service funktioner, dog syntes jeg til tider, der er lidt for meget at kigge på, man kan nemt blive forviret af design og måden alt ting står på der inde..

mvh
wil
Avatar billede koep Nybegynder
30. september 2001 - 21:03 #5
Helst også nogle grunde, gode råd o.s.v.
Avatar billede koep Nybegynder
30. september 2001 - 21:04 #6
Og undskyld jeg ikke gjorde dem klikbare
www.3rdlevel.dk  vs  www.wservice.dk

Det var bedre
Avatar billede knaldperlen Nybegynder
30. september 2001 - 21:06 #7
3rdlevel.dk:
Design 8@13
Overskuelighed 11@13
Afslappende 10@13
Brugervenlig 10@13

Wservice.dk:
Design 7@13 (lidt for kedeligt)
Overskuelighed 6@13
Afslappende 7@13
Brugervenlig 8@13

Konklussion:

3rdlevel.dk klart bedst!!!
Avatar billede knaldperlen Nybegynder
30. september 2001 - 21:10 #8
3rdlevel.dk rimlig godt design.....ikke kedelige bogstaver og en god sammenhæng af farve osv.

På 3rdlevel er der ikke så mange menuer men under menuer osv. ligesom der er på wservice.dk derfor er den mere overskuelig!

Det samme gælder for Afslapningen.....mere overskueligehed = mindre stress

Brugervenlighed...3rdlevel gir bedre information omkring de forskellige service.....
Avatar billede anjep Nybegynder
30. september 2001 - 21:11 #9
3rdlevel.dk:
Design 10@13
Overskuelighed 13@13
Brugervenlig 11@13

Wservice:

Design:  8@13
Overskuelighed: 10@13
Brugervenlighed:11@13

Ellers nogle fede i har jer :-)
- keep the good work up!!!
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 21:17 #10
Ingen af dem. Jeg synes I skulle få lavet noget helt nyt til den nye side. Der er ingen af dem der virker ret tiltalede.

Btw: 1klik.dk har opsagt deres aftale med Tjenester - så du får ingen penge for det banner længere ;o)
Avatar billede koep Nybegynder
30. september 2001 - 21:27 #11
tommyf: Kan du komme men nogle Fordi´er ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 21:33 #12
Med fare for at blive ignoreret af Netsrac fremover:

1) De sorte streger hen over de røde billeder er ikke pænt, eller videre prof.
2) Chart/p logoerne er ikke integreret ret godt i designet - er ligesom putted på bagefter.
3) Loget \"3dlevel\" skifter 3 gange, et logo skal vel helst forblive ens... selvom de heller ikke virker for orginale.

Var egentlig på vej væk fra computeren, så der kommer ikke flerer foreløbigt. Men hvis jeg SKULLE vælge ét af dem, ville jeg tage wservices - men det er måske bare fordi at der er mere indhold at den ser bedre ud.
Avatar billede koep Nybegynder
30. september 2001 - 21:40 #13
Tommyf > Husk lige at lav det som et svar.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 22:01 #14
PS. Hvis der er nogle programmeringsmæssige fejl så er det _IKKE_ mig der har lavet det! Har i derimod ros, \"skulderklap\" et par \"Godt gået!\" eller nogle \"Genialt mand!\" på tungen ka de sendes til e@tdaugaard.dk *GGGG*

tommyf:> Til din #3, så skifter logoet skrifttype hver gang du reloader. En lille ting for at gøre det lidt ..uhm .. mjae .. ej .. er blank .. spørg koep *loL*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. september 2001 - 22:08 #15
Tdaugaard>> Hmmm, syntes ellers ret hurtigt du fik vidresendt de mails jeg sende dig forleden?? *g*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. september 2001 - 22:09 #16
^^ Er meget uforsåeligt:

Tdaugaard>> Hmmm, syntes ellers ret hurtigt du fik vidresendt de mails, til ham der har lavet programmeringen, jeg sende dig forleden?? *g*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. september 2001 - 22:09 #17
agrh, uforsåeligt +t = uforståeligt
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 22:33 #18
thøger, ehm .. nat nat tid ? *G*
Hi hi ... ja .. jeg ved satme ikke hvad tossen havde lavet ;o) Tror det havde noget med cola og hans nu klistrede tastatur at gøre *lol*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. september 2001 - 22:35 #19
td>> Nope, desværre, skal lave noget matematik først :-(

Ellers havde jeg gået i seng for længst :-)
Avatar billede koep Nybegynder
01. oktober 2001 - 00:05 #20
Lige en ting 3rdlevel logoet skifter vel omkring en 20 gange ! det kører rotatation.

Eftersom vi ikke har et eller andet Genialt logo er det for at skabe lidt liv til siden at det skifter skrifttype
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. oktober 2001 - 03:06 #21
Hmm, bedste design spørger du bl.a... Well, man kan ikke sige http://www.wservice.dk/ er \"designet\" men mere er en bunke information præsenteret på skærmen hurtigst muligt. En ultrasimpel standard opbygning uden tanke i valg af farver, fonte elle layout.

Med 3rdlevel kan man da idet mindste se at der er selvstændig tankevirksomhed bag, ikke et \"wow, det er sgu flot\" site, men det virker, er hurtigt og er til at finde ud af. Igen der er insider viden ved fx. profiloprettelse med angivelser som (255) - er det her vi skal spise 255 bananer før vi får lov til at komme videre eller ?

Min anbefaling er klart at samle de to til et samlet, overskueligt og brugervenligt site baseret på 3rdlevel. Gerne evt. med mulighed for integration op imod andre sites for nemmere partnerskaber med jeres services, farveropbygning af website features, subdomænestyring selv tdaug\'s lillesøster kan finde ud af osv osv.

Det der er alfa og omega nu er ikke at have de fleste services (selvfølgelig hjælper det gevaldigt) men simpelthen at præsentere det nemmest muligt for brugeren. Minimer antal klik med musen, opret hjælpetekster og help tooltips (ikke alle er udviklere på samme plan som jer) osv osv. Så er der pludseligt noget at skrive hjem om og et site med fantastisk potentiale.

/ Lars

Avatar billede ~kee~ Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:51 #22
Jeg havde skrevet denne i en mail.. men under opfordring poster jeg den herinde også. Jeg ville ikke skrive den herinde da det KUN omhandler 3rdlevel.dk.

Førstehåndsindtryk:

Det første jeg ser når jeg logger ind på siden er et logo i venstre side der ser en smule sløret ud. Da jeg senere reloader siden ser jeg at logoet er skiftet til en anden version og finder ud af at det faktisk skifter hver gang man reloader eller klikker på et link. Efter min mening er det dårlig markedsføring, da jeg ved flere og det inkludere mig selv altid hæfter mig ved et firmas logo. Det skal være tiltalende at se på og det er ofte det jeg husker mest. Efter min mening skulle i vælge et af jeres logoer og bibeholde det på hver eneste side.

Banner reklamen går for langsom.

Når jeg går ind på siden gider jeg ikke læse det der står i jeres tekst. Det ser kedeligt ud og ligner mest af alt Microsoft’s licensaftale beskrivelse. Læser du nogensinde den?

Jeg ville forsøge mig med lidt større skrifttype et billede eller to til at fremhæve hvad det er i prøver at sælge. Eventuelt prøve at lave et eksempel på jeres ”vare”..  fremhævet så man ikke er i tvivl om hvad det handler om.

Jeg har nemt ved at finde ud af hvor jeg ”skal hen” på siden.

Forsiden:
Jeg kan ikke sige mere om den. Den er bare generelt kedelig…

Tilmeld:
Det er irriterende at der står hvor mange karakterer man kan skrive i tilmeldingsfelterne.

Jeg har tilmeldt mig:
Du er nu oprettet som bruger af 3rdlevel.dk og har nu adgang til alle vores services :-)
Klik her for at gå til login siden.

Hvorfor skal jeg gå til loginsiden? Hvorfor logger den mig ikke bare ind når jeg nu har oprettet mig? Allerede her ville jeg overveje at vende om….

Den blå farve mit brugernavn står med passer ikke ind sammen med resten. Den skulle laves i FED og lidt mærkere..

ARGH Og når jeg så kommer ind så står ”tilbage” med lys blå.. tdaugaard er det dit værk?? Du er vild med den lysseblå farve.. Fååå den væk.. lav den samme farve som brugernavnet er…

Hvorfor skal jeg klikke VIS for at se egenskaberne for mine subdomæner? Den burde vise det i det øjeblik jeg klikker på den i rullepanelet.

Nu går jeg ind og skal vælge et subdomæne og bliver mødt lidt med forvirring hvis jeg ikke kender særlig meget til det. I stedet for jeres tal skulle i skrive eksempler så man kan se hvad det er man skal gøre.

Og der er flere ting med den lysseblå farve.. så jeg siger med det samme.. ALT der har den lysseblå farve.. lav den mørk som den i bruger til at vise brugernavnet med når man er logget ind…

Jeg går nu ind under ”information” og først her finder jeg ud af hvad det er jeg skal skrive for at bruge mit subdomæne. Det er for langt væk da det ikke er mange der gider al det læsestof.

Jeg mangler et ”tilbage” link inde under ”information”

Jeg trykker ”log ud” og forventer jeg kommer til jeres forside.. men nej.. jeg kommer til jeres login side.. hvad skal jeg bruge det til?

Generelt:
Sitet er til at finde rundt i. Det er let og omgængeligt men det er alt alt for kedeligt til mig. Når jeg først har lært sitet at kende er det et jeg gerne ville bruge. Men hvis jeg ikke kender det er det for forvirrende. Jeg mener.. tag en der intet ved om det her..  han/hun vil have svært ved overhovedet at finde ud af hvad det er der skal skrives i formularen.

Ærligt er det ikke et site der er tiltrækkende på mig overhovedet. Jeg ville forny min søgning på google.com og bruge en af de andre sider jeg fandt på den søgning. Det er kedeligt… for meget skrivning, for lidt reklame for jer selv, dårlig markedsføring og der er alt for mange stavefejl.

Men ideen er god *siger hun mens hun arbejder videre på sit eget projekt der ligner lidt*

Håber du kan bruge det. Jeg bliver nødt til at gå.. min datter kræver mig :o)

Og du må gerne slette mig igen. Funktionen \"slet\" virker ikke.. bange for jeg sletter jeres DB igen??? *griner*

~kee~