Avatar billede ..jan Nybegynder
30. september 2001 - 19:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

B&W 801

hej.
hvem kan fortælle mig hvad forskellen er på b&w 801 serie 1 - b&w 801 serie 3 - b&w 801 serie 80 ...osv.
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:11 #1
Prøv at kigge på http://www.hifiklubben.dk/ de forhandler B&W Højtalere.... Du kan kontakte dem på hotmail@hifiklubben.dk
Avatar billede fredtoft Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:19 #2
B&W\'s 800 serie er har generelt altid være deres prestige serie af bedre produkter.

801\'eren har ligesom de andre højttalere i 800 serien gennemgået en række ændringer gennem tiden, og når der er sket større modifikationer er der kommet en ny serie til.

Det startede med deres 801\'er, derefter Matrix 801 Serie 2, Matrix 801 Serie 3, og den nuværende model Nautilus 801 (til 90.000 kroner for et sæt.)

De er alle bygget op om en 15 tommer bas og vistnok en 6½ tomme mellemtone og et diskanthorn på toppen. De kræver alle en vanvittig kraftig forstærker (HiFiklubben benytter en brokoblet NAD på 700W til hver kanal) men spiller også fantastisk.

Hvis du har forstærkeren til det (nok allermindst 2*100 strømstærke watt) så er de et godt køb. Særligt de nyere udgaver (som serie 3)

Yderligere information:
http://www.bwspeakers.com/products/backcatalogue/productinformation.cfm?range=Range%20800%20Series

Venligst
Kim
Avatar billede ..jan Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:33 #3
nu har jeg købt 801, men mangler bare de 2x700w. de spiller ellers kanon godt selv kun med 2x100w men det er tydeligt at høre at de skal have noget mere kraft..