Avatar billede starofdk Nybegynder
30. september 2001 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Geforce2 GTS - Auto reboot ?!?!

Hey

Jeg har købt helt nye computer dele

Nvidia Geforce2 64 MB GTS PRO
1,4 Ghz T-Bird
Asus A7A
512 DDR Ram
350 Watt Power Supply
Cooler Master AMD 1,5 Ghz
Quantum Fireball 40 GB 7200 Rpm
Creativ DVD

Men !

Når jeg sidder godt inde i et 3D spil, så efter et tykke tid sker der 1 af 3 ting

1. Computeren fryser og jeg må reboote
2. Computeren melder fejl og lukker spillet ned
3. Computeren rebooter selv !

Jeg har alle de nye drivere inde...

Har før kørt med win2k og nu med winXP
samme problem...

Jeg får den her meddelelse frem i winXP:

Computer restarted after an unexpevted shutdown
Microsoft Windows detected a possible device failure
The driver for the display device was unable to complete a drawing operation
Please check with the device manufacturer for a driver update
The display driver for nvidia geforce2 gts seems to be responsible for the system instability

Jeg har fået grafikkortet byttet 1 gang fordi jeg bare troede det var hardware fejl.. men det samme sker her...

Er der nogen der har en goood ide ?

Jesper Stjerne
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 12:44 #1
Prøv at hente nyeste detonator http://www.tweakup.dk/driverlib/nvidia/21xx/WinXP_21.81.exe til dit grafikkort!
Avatar billede slinky Nybegynder
30. september 2001 - 12:44 #2
Er kortet godt nok kølet??? prøv at rive siderne af kabinettet og se om det bliver bedre

//slinky
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 12:45 #3
Hvis de bruger Win2k, skal du desuden anbefale dig at ha\' Servicepack 2!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 12:46 #4
Desuden skal du også nyeste DirectX for at spille de nyeste spil!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. september 2001 - 12:48 #5
det kan være du mangler en eller anden patch....

http://www.microsoft.com/technet/mpsa/start.asp
her checker den automatisk hele din windows instalation
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
30. september 2001 - 12:48 #6
Avatar billede starofdk Nybegynder
30. september 2001 - 13:46 #7
Har prøvet den nye detonator, ingen forskel... har prøvet http://www.microsoft.com/technet/mpsa/start.asp intet at reportere
har DirectX 8.0

prøver nu med agp driver...
Avatar billede bullet! Nybegynder
01. oktober 2001 - 04:57 #8
Prøv at tjek din ram med et test program, det kan være der er fejl i rammen, tror jeg dog ikke men det er en mulighed.....

Avatar billede quater Nybegynder
14. november 2001 - 19:56 #9
Det er jo tydeligvis en fejl enten i grafikkortet eller rammene. Hvis du kører cache 2 på dine ram bør du nok overveje at sætte dem op til cache 3 igen. Da du kørte win2k ville jeg med det samme have sagt at det var grafikdriveren, men XP burde være en hel del mere stabil hvad det angår. Det kan også være noget så banalt som at grafikkortet siddet løst i AGP-porten.

- Quater
Avatar billede starofdk Nybegynder
13. december 2004 - 18:01 #10
Virkede aldrig