Avatar billede masken Nybegynder
30. september 2001 - 11:25 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Lukning af spørgsmål

Når nu eksperten har det her vanvittige point-system, så synes jeg man fra Admin\'s side burde skride hårdt og brutalt ind overfor alle de besvarede MEN uafsluttede spørgsmål, altså dem som aldrig uddeler de fremsatte point til en \"ekspert\".
Det vil nok højne motivationen blandt de entusiastiske mennesker, som kan så meget, ved så meget og gider have en profil her på stedet.

(((-:::
Ja, og I får altså ingen point for at besvare mit forslag...
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 11:31 #1
øv
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 11:31 #2
Det er foreslået før, men problemet er at admins ikke har tid til at sidde og kigge det hele igennem - samt heller ikke har ekspertisen til at kunne se hvorvidt spørgsmålene er korrekt besvaret.

En mulig løsning ville være at ansætte co_admins, men det system har de ikke tid til at lave.

En anden mulig løsning var at lukke spørgsmål efter 100dage, og så fordele pointene blandt dem der svarede, men så ville der være en helt masse der kiggede de gamle spørgsmål igennem og lagde et svar - bare for at få point.

En anden ide kunne være at lade pointene forsvinde efter 100dage, men det ville være uretfærdig overfor dem der havde brugt deres tid på at løse problemet.
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 11:32 #3
altså vedr. point....ellers enig
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 11:33 #4
Måske man kunne sende en mail til dem der har SP hængende efter 100 dage?
Så kunne det da være at de blev lukket.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 11:35 #5
Der bliver sendt en mail allerede efter 30dage hvis man ikke har lukket spørgsmålet.
Avatar billede perj Nybegynder
30. september 2001 - 11:37 #6
Hvad med at lade spørgsmålet stå åbent i f.eks 100 dage, og har spørgeren ikke besvaret og afgivet point inden de 100 dage, trækkes han/hun selv de afgivne point. Det må da være retfærdigt.
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 11:39 #7
tommyf> der kan man se, det vidste jeg ikke!
perj> HVad så med dem der har svaret?
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 11:39 #8
Men hvad så med dem der har brugt tid på at besvare spørgsmålet?
Avatar billede perj Nybegynder
30. september 2001 - 11:42 #9
Har spørgeren f.eks afgivet 30 point, og ikke afleverer pointene til nogen, bør han efter de 100 dage fratrækkes det dobbelte, altså 60 point. Jeg tror sgu så at man (spørgeren) snart bliver træt af det, og dermed husker at acceptere sine spm.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 11:43 #10
God ide, de skal miste det dobbelt, minimum 50point :o)
Avatar billede perj Nybegynder
30. september 2001 - 11:45 #11
Der kunne f.eks. sendes en advarsel efter de 30 dage, om at få fingeren ud;-)
Avatar billede perj Nybegynder
30. september 2001 - 11:46 #12
tommyf >> Fint med et max pointsystem - man kunne jo være på ferie, og ikke i nærheden af en pc.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 11:48 #13
perj >> Som sagt så bliver der allerede udsendt en mail om at man skal få fingeren ud efter 30dage. Men så efter 60/100dage skulle spørgsmålet lukkes.
Så kan man jo undlade at tage på en verdensomsejling lige efter at man har opretted et spørgsmål.
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 12:09 #14
Jeg tror ikke det hjælper at trække dobbelt for at få folk til at lukke SP. Dem der glemmer at lukke, er sikkert også ret ligeglade med point....
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 12:11 #15
Ikke altid, der er en del der har nogen 0points spørgsmål til at stå som de ikke gider at lukke.

Den bedste/mest holdbare løsning ville nok være:
At hvis man ikke lukkede det efter 40dage så kunne man ikke oprette flere spørgsmål? På den måde blev ens bruger nærmest blokkeret. Men det vil selvfølgelig ikke hjælpe i de tilfælde hvor de ikke kommer tilbage til eksperten igen.
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 12:23 #16
tommyf> eller opretter en ny bruger....
Avatar billede perj Nybegynder
30. september 2001 - 12:30 #17
Kunne man forestille sig at spørgeren blev markeret f.eks. med rødt hvis han/hun ikke har lukket sine spm. efter x dage. Det ville så være op til os andre om vi gider svare på spm. Alligevel mener jeg man skal trække point fra spørgeren efter x antal. dage. Måske 10 dage - 10 point 20 dage - 20 point o.s.v.
Avatar billede foldager Novice
30. september 2001 - 13:02 #18
Perj> god ide med det røde!
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 13:17 #19
Jeg er også meget træt af godt besvarede spørgsmål, der aldrig bliver accepteret! I hvert fald synes jeg, at man burde lave et system, som sørgede for at minde spørgeren om hans åbne spørgsmål, fx kunne reglerne være som følger:

§1: Efter 15 dages inaktivitet fra spørgerens side i det åbne spørgsmål vil han blive tilsendt en mail, som gør ham opmærksom på, at han mangler at uddele point.

§2: Hvis han efter yderligere 20 dage hverken har lukket eller i det mindste kommenteret spørgsmålet vil han blive tilsendt endnu en mail, der advarer ham om, at for hver dags inaktivitet fra nu af og til han lukker spørgsmålet vil han blive fratrukket 2 point.

§3: Efter i alt 80 dages inaktivitet vil han blive tilsendt en mail om, at nu er 100 point fratrukket hans point-konto, og han har præcis 5 dage til at lukke spørgsmålet før han bliver smidt ud fra Eksperten med en karantæne på 30 dage! - Det er selvfølgelig tilladt at klage til admin.

§4: Et spørgsmål må højest være åbent i 150 dage. Derefter skal det lukkes. Hvis det ikke bliver det, vil spørgeren blive fratrukkket 100 point. Det er tilladt selv at indkassere pointene, hvis man ikke mener, man har fået et ordentligt svar, men det er også tilladt for svarerne at klage til admin over lukningen af spørgsmålet!

§5: Efter 3 karantæner i 3 forskellige spørgsmål vil den inaktive spørger blive smidt difinitivt ud af Eksperten! - Enkelte undtagelser kan gøres, men kun hvis admin samtykker.

Jeg mener, at 99% af dem, der modtager første formaning vil skynde sig enten at lukke deres spørgsmål eller i det mindste kommentere det, for at få yderligere svar.
Men er sådan et regelsæt nu den ultimative løsning???
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. september 2001 - 13:53 #20
phoenixv >> Ja, bare det at de modtager mere end én mail er en forbedring. Lyder som en god ide.

Jeg har set at andreas_admin er rigtig aktiv i dag, samt at han nævner at ingen er villige til at fungerer som co_admin. Hvis de skulle have brug for hjælpere (udover kodningen/PHP) melder jeg mig gerne :o)
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
30. september 2001 - 17:34 #21
Jeg syndes lige at man skal huske at der
er forskel på åbne spørgsmål.

1) åbne spørgsmål uden nogle svar.
2) åbne spørgsmål kun med afviste svar.
3) åbne spørgsmål med svar som ikke er afviste.

Her er det kun 3 man skal ramme med disse regler.

Knud
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 17:17 #22
Ja, det er klart, technology :-)

§0: De følgende paragraffer tæller kun for åbne spørgsmål, der har fået mindst ét svar eller mindst én kommentar fra en anden bruger end spørgeren selv. For spørgsmål, hvor alle svar er afviste gælder dette regelsæt heller ikke!