Avatar billede hankar Nybegynder
30. september 2001 - 02:19 Der er 5 kommentarer

Instal. af windows 98

Jeg vil gerne installere win98 på en gammel 486-er, men cd-drevet kan ikke bruges, da der under opstart med startdisketten  kommer en meddelse at device driver not found \"MSCD001\" (jeg har indlæst device driver fra diskette). I biosen kan man ikke sætte systemet til at bruge CD-drev, er der nogen måder man kan komme uden om dette så computeren opdager at der er CD tilsluttet.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. september 2001 - 02:21 #1
Er det et gammelt Sony/Creative CD-drev?
Avatar billede handmade Nybegynder
30. september 2001 - 02:23 #2
Avatar billede roenving Novice
30. september 2001 - 02:48 #3
Find en win 95 installations-bootdiskette, det er et sandt ekvilibristisk eksempel på dos-programmering i installation af cd-drivere.

hth
jes
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. september 2001 - 10:12 #4
prøv at bruge en win98 second edition startdiskette. der kan du vælge understøttelse for cdrom drev.
Avatar billede rasmusc Nybegynder
23. oktober 2001 - 23:39 #5
ahr haft samme problem ... det viste sig, at putteren af en eller anden mærkelig grund skrev en ekstra linjer i config hvor der stod \"end\" - og det skulle der ikke stå ... det var noget med driveren ikke kunne tale ordentligt med den gamle maskine ...
R