Avatar billede laila.l Nybegynder
29. september 2001 - 22:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mindste rumtemperatur

Min PC står i et lokale, som normalt ikke er specielt opvarmet i vintermånederne. Hvor kold må rumtemepraturen være, hvis den stadig skal kunne benyttes?
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 22:20 #1
Jo koldere jo bedre.
Selv ved minus grader vil dit system køre perfekt.
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 22:20 #2
Man plejer jo at købe extra blæsere og sådan, for at få sit system så koldt som muligt.
Har du et rum, er det jo perfekt!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 22:22 #3
Sat på en spids, så kan der opstå kondens såfremt der er kold nok !
Avatar billede jacobve Nybegynder
29. september 2001 - 22:23 #4
Jeg ved ikke hvor koldt der må være, men normalt har en computer ikke problemer med at køre når det er koldt. Det er mere den anden vej der er problemet - altså når der bliver for varmt eller for indelukket til at computeren kan komme af med varmen.
En CPU laver jo en hulens masse varme, som den skal af med.

Du skal langt ned før computeren ikke vil køre... ned i en temperatur hvor du ikke selv synes det er sjovt at sidde i lokalet :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. september 2001 - 01:56 #5
De fleste computerdele vil køre så langt ned at du vil få frost i tæerne.
F.eks. angiver Maxtor for deres HDD en temperaturområde der går fra 5 til 55 grader og en opbevaringstemperatur fra -40 til +71 grader.
Så du kan roligt holde tempen nede i lokalet!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. september 2001 - 02:02 #6
Som retaxes skriver er det de bevægelige dele der kan få problemer med kulden, og derfor anbefaler harddiskproducenter at man ikke bruger dem ved temperaturer under 5 grader Celsius.

bbs -> Det du skriver vil sandsynligvis skade harddiske, så undersøg det lige inden du svarer på noget du ikke er sikker på !

//Anders
Avatar billede briansen Nybegynder
30. september 2001 - 02:16 #7
Ja det er fuldstændig  rigtigt at det ikke kan blive koldt nok,det er også ok at du bliver ved med at enten spare på varmen eller hvad grunden nu er.
Men men!!! du må helst ikke komme ret meget under 14+ grader ca,da det næsten er 100% sikker at der dannes kondensvand ved lavere temp. med mindre der sættes en luftaffugter igang,men så bruger du for ligeså meget i strøm til den,som du sparer i varmeudgifter (mindst).Og viser der sig nogle sygdomme efter et stykke tid,er det for sent at begynde at helbrede. *Briansen*
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 11:32 #8
Her er der en tabel over luftfugtighed,temp og kondens : http://www.heatsink-guide.com/peltier.htm
Avatar billede briansen Nybegynder
30. september 2001 - 20:38 #9
Mange tak kludedukke,det er sku rart at kunne lære noget mens man endnu kan huske,ogLaila har da det bedste svar ved at tjekke denne side her også som du har givet her på siden.tak tak tak!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2001 - 20:43 #10
briansen > Syntes bare jeg ville suplere din hyggesnak ! - Men måske det er for sent, hvis du forstår !?
Avatar billede laila.l Nybegynder
03. november 2001 - 21:51 #11
Tak for hjælpen allesammen. Jeg regnede også med at det var i det temperaturområde, jeg kunne tillade mig at gå ned i. Det er ganske enkelt en opvarmet udestue, men opvarmningen kan blive mangelfuld, når det bliver rigtigt koldt. Fidusen var, at hvis maskinen kunne stå derude, så kan vi nøjes med at få temperaturen op over de 10-12 rader, når vi bruger rummet. Til sidst vil jeg bare lige sige, at jeg ikke var klar over, at jeg skulle vælge et svar at acceptere, da det er mit første besøg på siden, så jeg regnede med at tage dem fra en ende af - dem jeg synes var gode, så det er ikke for at virke utaknemmelig at jeg ikke har givet jer alle min accept, det var virkelig ødt af jer at tage jer tid til at give jeres mening med.