Avatar billede cesa Nybegynder
29. september 2001 - 22:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan pinger jeg en anden computer?

Hej!

Jeg vil gerne have min TDC bredbånd\'s forbindelse delt, mellem den stationære om en bærbar. Der sidder 2 ethernet netkort i den stationære, og et Ethernet kort i den bærbar. Der køres Win ME på begge maskiner. Jeg har kørt guiden hjemmenetwærk i windows, men uden held!

Hvordan sætter jeg det op?
Og ikke mindst hvordan finder jeg ud af om der er huld igennem! hvordan pinger jeg den/dem?

De 2 computere er forbundet med et kryds kabel. ALtså uden HUB...!

Hurtige svar belønnes!!!!

Med Venlig Hilsen

Morten
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
29. september 2001 - 22:17 #1
commandopropt: ping [den anden computers ip]
Avatar billede francke Nybegynder
29. september 2001 - 22:17 #2
Du skaber pointinflation! ;)
Avatar billede cesa Nybegynder
29. september 2001 - 22:18 #3
Hvordan finder jeg ud af, hvilken IP adresse den anden computer har?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. september 2001 - 22:20 #4
du giver den første PC en IP (eks. 10.0.0.1 og subnetmaske 255.255.255.0)

den anden giver du så IP 10.0.0.1 og subnetmaske 255.255.255.0

IP SKAL være forskellig, men subnetmasken SKAL være enes.. ellers kan de ikke finde hinanden *S*
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
29. september 2001 - 22:22 #5
computer 1: 10.0.0.1
computer 2: 10.0.0.2

prøv også at installera netbeui!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. september 2001 - 22:22 #6
rettelse

Du giver det NETKORT som du har sat sammen med PC 2, IP (eks. 10.0.0.1 og subnetmaske 255.255.255.0)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
29. september 2001 - 22:24 #7
ved du hvor man indstiller ip-adr.?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. september 2001 - 22:26 #8
hmm.. rettelse igen..

cesa => SE efter hvad mathiasiversen skriver..
Ignorer det jeg har skrevet!!!

forsvinder fra dette spm.. har mere brug for søvn end pointz ;o)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
29. september 2001 - 22:36 #9
er du der cesa?
Avatar billede cesa Nybegynder
29. september 2001 - 22:45 #10
Ja....! Men skal genstarte hele tiden!!
Da jeg skal genstarte hver gang jeg laver nye ændringer!
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
29. september 2001 - 22:48 #11
ok! Jeg er her! men er lige igang med noget andet, så skriv når du kommer videre!

Hvad har du gjort indtil videre! Har du sat ip op og installeret netbeui?
Avatar billede jgk Nybegynder
29. september 2001 - 23:17 #12
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 01:14 #13
Hvis du nu kikker på http://www.xdslinfo.dk/index_test.htm , så er der udførligt beskrevet hvordan du klare dette lille netværk
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. september 2001 - 10:30 #14
350 point for og få af vide hvordan man pinger?
Så har jeg sq det det med igen.

Jeg håber inderligt du selv tager en masse point igen og kun uddeler MAX. 30 point for dette spørgsmål.
Avatar billede razersedge Nybegynder
30. september 2001 - 10:39 #15
for at pinge kan du enten bruge ip eller den anden computers navn ex:

ping 192.168.0.1

eller:

ping denandencomputer
--

du skal skrive dette i \"Kør\" boxen under start..
Avatar billede tmulds Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:38 #16
For at finde den aktuelle computers individuelle IP-adresse skal du i Kør.. skrive WINIPCFG (windows IP Configuration)
Så kan du fra den anden maskine pinge den adresse der oplyses.
Windows har en automatisk IP-konfiguration, hvis der er installeret netkort.
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:19 #17
Jeg har nøjagtig samme problem, som dig.
Men jeg mener da, at du kan gøre følgende:

Når begge computere er forbundet med hinanden, skal du vælge Egenskaber for Netværk (eller hvad den nu hedder).
Derefter skal du så vælge Windows Logon.
Dobbelklik derefter på dit netværkskort i listen.
Vælg IP-adresse, og vælg derefter, at Windows selv skal finde en IP-adresse.
Genstart din computer.
Gør nøjagtig det samme på den anden computer.

Hvis det ikke hjælper, er det fordi at dit netværkskort ikke understøtter kryds kabel.
Kablet passer måske ind i stikket, men det er ikke sikkert det er det rigtige, da der findes mange forskellige slags kabler.

Håber denne hjælp kan bruges.

CyberLSN
Avatar billede cesa Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:20 #18
Der er faktisk ingen svar der har givet mig løsningen på problemet.

Men problemet er løst!

Jeg downloade et program til at styre Internet deling.

Programmet kører ubeklageligt, men det er desværre kun en 30 dags prøve. Så jeg leder stadig efter en freeware, der kan løse problemet!

Da jeg ikke vil ofre penge på et program, med sådan en \"lille funktion\".!

Men tak for hjælpen!
Avatar billede razersedge Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:27 #19
Du skal opsætte den stationære til at dele internettet, jeg mener du skal tilføje en component under \"tilføj/fjern programmer\", den skal bagefter slås til, derefter skal du på den bærbare opsætte den til at have automatisk ip og sæt dens gateway-ip til at være ipen på den stationære... det er det.. og det VIRKER.. bare skriv igen hvis du ikke forstod...

og spørgsmålet med at pinge har jeg allerede svaret på...