Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 20:06 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Bundkort

Kan en buntkort gå i stykker ved en overclocking?, jeg har prøvet at overclocke min duron 800 det gik ikke så godt computeren gå i stå under instationen af windows 98 er det cpu\'en der er i stykker eller er det bundkortet?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
29. september 2001 - 20:08 #1
Du burde ikke kunne ødelægge hverken bundkort eller cpu!
Virker den da ikke mere?
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 20:10 #2
Det der kan gå i stykker er CPU.
Bundkortet går ikke i stykker.
Fryser systemet, eller?
Har du nogen blæser på din duron, hvis ja, hvilken=
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:13 #3
Tryk \"insert\" når du starter op igen ! - Så starter du op i bios m. standard indstilligerne.
(Det virker på mit ihvertfald ;o))
Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 20:16 #4
den fryser under formatering,scandisk og nogle gange (hvis jeg er heldig) under windows 98 installationen.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:16 #5
Og nej, det går ikke i stykker !
Du vil bare opleve det du ser nu - nemli\' at den går ned under eller lige efter opstart.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:17 #6
I overclocket tilstand eller ??

I såfald, så sæt den på de oprindelige indstillinger og prøv !
Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 20:18 #7
det skal lige siges at jeg har fjernet blyet fra cpu\'en, jeg prøver at få den til at køre ved 800 ligesom der jeg fik den.
Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 20:20 #8
kan en computer starte op, når cpu\'en er i stykker eller brændt af
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:21 #9
OK ! hvis du har fjernet \"optegningen\" mellem broerne skulle den køre normalt.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:21 #10
Hvis CPU er i stykker, er maskinen død ! - Så nej !
Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 20:26 #11
computeren starter op og blyet er fjernet, så må det være temp som ligger mellem 70 -80
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:28 #12
Prøv download dette prog. : http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/index.htm
instaler og kig under \"CPU og BIOS\" Der kan du aflæse temperaturen på CPU og system.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:29 #13
sisoft sandra standard hedder det.
Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 20:30 #14
jeg har ikke windows installeret, den går i stå under instalationen
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 20:33 #15
Hvis du har mistanke til temperaturen så prøv tjekke cpu og køler igen !
Avatar billede william_burkin Nybegynder
29. september 2001 - 22:55 #16
jeg fik lortet til at virke, temp på 70-80, jeg skal købe en ny køler.
Avatar billede bbs Nybegynder
29. september 2001 - 22:57 #17
Takker for points :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 23:03 #18
Se evt. denne ! : http://www.extremehardware.dk/product.asp?product=144&page=2
Har selv en, den holder min T-Bird 1000@1430 på 46 grader ! - Og støjniveauet er fint.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2001 - 23:04 #19
Takker desuden for point :o)