Avatar billede nuller Nybegynder
29. september 2001 - 20:04 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

støj på linien

Hej jeg har støj må min telefon linie så jeg kommer oftest på med 33,300 selvom at jeg har et 56 K modem
så mit ? er, kan jeg få ADSL (da jeg ved at det har meget at gøre men at være tæt på centralen)(dvs. støj osv.
så er der nogle som har noget erfaring med det må i meget gerne skrive det her

MVH Michael
Avatar billede kapla Nybegynder
29. september 2001 - 20:05 #1
Se evt www.xdslinfo.dk og www.dsl-faq-dk
Avatar billede kapla Nybegynder
29. september 2001 - 20:06 #2
Avatar billede kapla Nybegynder
29. september 2001 - 20:06 #3
Det burde du da godt kunne :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
29. september 2001 - 20:07 #4
Et lidt underligt spørgsmål til så mange point synes jeg... det kommer jo meget an på hvor du bor i landet! Hvor bor du?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. september 2001 - 20:14 #5
her:
http://www.xdslinfo.dk/disp.asp
kan du checke hos alle adsl-udbydere på en gang
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. september 2001 - 20:15 #6
Her:
http://www.xdslinfo.dk/disp.asp?art=oversigt
kan du se de \"billigste\" adsl-priser
Avatar billede hojben Novice
29. september 2001 - 20:15 #7
telefonsvarer og flere telefoner på linjen kan være med til at lave støj... prøv at tage alle telefoner af systemet.
Avatar billede kapla Nybegynder
29. september 2001 - 20:16 #8
Eric-pedersen>> Du kopierer jo bare mit link, og svarer endda? Hvad er Meningen!
Avatar billede nuller Nybegynder
29. september 2001 - 20:26 #9
jeg kigger lige på Kapla0´s link og så vender jeg tillbage
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. september 2001 - 20:28 #10
kapla0....jeg bruger altid denne side til at referere til hvad angår adsl, samt adsl-opsætning. Så det er ikke kopieret!!! kunne jeg ikke finde på.

Men da jeg så dit link, lagde jeg åbenbart ikke mærke til andet end faq. jeg er ikke novice på eksperten, så jeg ved godt at det ikke hører sig hjemme. Sorry
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. september 2001 - 20:30 #11
rettelse:
er ikke novice i opførsel (stadig i paratviden)
Avatar billede nuller Nybegynder
29. september 2001 - 20:33 #12
til jdaugaard.. Da jeg ikke har så mange ? så har jeg tjent 1300 point..og da det er pisse træls at komme på nettet med 33,3  med et 56 k modem og da jeg lige er flyttet fra en STOFA
forbindelse så er 400 § en lille pris at betale for et godt svar

Problemet er at HVIS det er et problem med støj på adsl, så må jeg bruge dyre teledanmark ( da de også skal rette mit støj\" men er støj IKKE et problem for ADSL, SÅ vil jeg sikkert bruge Cybercity.
Avatar billede kapla Nybegynder
29. september 2001 - 20:35 #13
Bare bestil fra CC det skulle der ikke være noget problem i :)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
29. september 2001 - 20:36 #14
Bl.a. B&O telefoner (en af den ihvertfald) er kendt for at lave støj, som giver problemer med modem. Har du sådan en?
Avatar billede nuller Nybegynder
29. september 2001 - 20:54 #15
Til hsqorup Tak for info men jeg har med pcér at gøre til daglig og derfor skriver jeg i mit SPØRGSMÅL at jeg VED at det er støj på linien som er problemet (da jeg selvfølgelig vil  og har undersøgt alt hvad jeg kan,  selv... og når jeg er på bar bund ...så kommer eksperten ind  i billedet .
og ja jeg kender det med B&O Tlf men jeg har prøvert alt OG DER ER ingen tvivl DER ER STØJ PÅ LINIEN
MVH Michael
Avatar billede hsgroup Nybegynder
29. september 2001 - 21:02 #16
Jeg bor langt fra centralen omkring 4 km og det går udmærket
Avatar billede katja Nybegynder
30. september 2001 - 12:08 #17
Jeg har haft samme problem, efter jeg flyttede kunne jeg kun koble op med 37 k. som max, jeg har lige fået adsl fra tiscali, og der er ikke nogen problemer, jeg kan nu downloade med ca. 10 gange hastigheden, men har kun haft det i 2 dage. Så længe man er inden for 5 km. fra centralen, kan du få adsl, men jeg fik oplyst, at de ikke kan garantere at evt. støj ikke har indflydelse på din ADSL-forbindelse.

Mvh Kim
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:02 #18
Man kan få nogle spe. stik proppe, som klipper forbindelsen, til de andre apparater, når \"røret\" løften på et løftes.
Bare lidt info
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:39 #19
ang. støj på linien, så fandt jeg lige denne løsning:
http://hjem.get2net.dk/fd/56kmodem.htm
Avatar billede nuller Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:34 #20
Hel alle Jeg vil bare lige sige at jeg ikke har glemt jer jeg kommer tillbage med svar først i November (da jeg ligger vandret i luften lige nu og jeg gerne vil bruge lidt tid til at sætte mig
ind i de billigste og bedste priser på Adsl)

håber det er ok

Hilsen Michael
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:52 #21
Det er det, men sålænge du venter kan du kigge på dette her:

Fuldt udbytte af 56K moden ! Mange har problemmer med deres 56K modem. De logger nemlig ikke op med 56K men kun med 38, 39, 44 osv.

Ringer du til support linien får du kun at vide at hvis ens modem logger på med 44K er det ret godt for et 56K ?!?! Det er så her man stiller spørgsmålstegn. Hvordan kan det være tilfredsstillende at logge på med 44 når modemet kan kører 56K ??? Helt ærlig det er for dårligt ! Derfor har jeg lavet et par tips til hvordan du får din internetforbindelse til at kører hurtigere.

1. Gå ind i Kontrolpanelet >> Modem >> Egenskaber >> Forbindelse >> Avanceret >> Og i yderligere indstillinger skriver du \"at&fs7=255s10=255\" (Uden \"). Det er en kode som minsker støj på linien.

2. Træk alle telefoner, telefonsvarer osv. ud af telefonstikket i hele huset. Så det eneste der sidder i teleforstikket er modemet. Det gør at der ikke er støj på linien. Dette kan faktisk gøre din forbindelse 10 - 20 % hurtigere. Du skal bare huske at sætte telefonstikket i når du har logget af.

3. Den sidste ting du kan gøre er at opgradere dine modem drivere. Chancen for det hjælper er ikke stor, men det er forsøget værd.

Avatar billede nuller Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:45 #22
Experten har sendt en mail ang. et hurtigt svar
så det vil jeg hermed gøre der er 4 personer som jeg kan give points til så de må dele =100 hver
Men jeg har stadig ikke hoppet på adsl og, da jeg ved, at hvis jeg får problemer, så står jeg bedst ved at have abo. hos Fucking TDC (da de styrer de der kabler TOTALT) så hvis jeg hopper på et andet sted som er billiger (og jeg får STØJ problemer)
ville jeg stå meget dårligt mht. Support.

Når jeg hopper \"på\" vil jeg vende tillbage med en \"kommentar\" så vi alle kan lære noget!!

Tilsidst ville jeg lige sige til Eric-Pedersen at jeg kørte den streng ind i modem forbind. og det var ikke godt.. den lagde selv på og vil ringe op igen og igen .....
Men jeg kan se at når jeg er \"på\" efter kl. 24 så kommer jeg på med ca 49kbs. næsten hvergang

Men tak for nu til ALLE  og jeg vender tillbage med en komentar når jeg har fået taget mig sammen ...

MVH Michael Pedersen
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:40 #23
Takker for point, og mange tak for tilbagemeldingen, det er det der gør det godt at hjælpe andre