Avatar billede drage Nybegynder
29. september 2001 - 18:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fatter ikke at \"\" betyder ingenting

Hej eksperter. Jeg er ved at lave et besked system.

HTML formen er jo næsten til at gætte sig til, og den sender til et script der ser sådan her ud:

if($overskrift != \"\") {

    if($besked != \"\") {

        if($til != \"\") {

            $overskrift = htmlentities(addslashes($overskrift));
            $besked = str_replace(\"  \",\"  \",nl2br(htmlentities(addslashes($besked))));
            $besked = str_replace(\"<br />\", \"<br>\", $besked);

            $insertSQL = \"INSERT INTO beskeder (id, fra, til, overskrift, besked, new) VALUES (\'\', \'$username\', \'$til\', \'$overskrift\', \'$besked\', \'new\')\";
            mysql_query($insertSQL);

        } else { header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=til\"); }

    } else { header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=besked\"); }

} else { header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=overskrift\"); };

header(\"Location: ../kontrolpanel.php\");

For at man kan sende beskeden til en anden bruger, skal de 3 if kreterier værer opfyldt, og bagefter skal den så sætte ind i databasen.
Men det eneste den gør, er at gå direkte til kontrolpanel.php uden at sætte noget ind, eller at bruge nogle af de andre headers, hvad er der galt her ??
Avatar billede zmiley Nybegynder
29. september 2001 - 18:12 #1
} else if ($til == \"\") { header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=til\"); }

Prøv at ret det tre else\'r på denne måede
Avatar billede coderdk Praktikant
29. september 2001 - 18:12 #2
Lav exit; efter hver header(\"location: blah\");
Avatar billede drage Nybegynder
29. september 2001 - 18:16 #3
zmiley: virkede ikke...

coderdk... Forklar lige nærmere, har ikke rodet det med exit før !
Avatar billede zmiley Nybegynder
29. september 2001 - 18:19 #4
exit; gør at den ikke læser/udfører resten af scriptet, men stopper, altså når den når til exit; linien... Har aldrig selv brugt det, men det vil da muligvis hjælpe.
Avatar billede zmiley Nybegynder
29. september 2001 - 18:21 #5
} else { header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=overskrift\"; exit;); };

sådan skal du så skrive det, hvis det var det du var i tvivl om :)
Avatar billede zmiley Nybegynder
29. september 2001 - 18:22 #6
UPS, undskyld :) Sådan her

} else { header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=overskrift\"); exit; };
Avatar billede drage Nybegynder
29. september 2001 - 18:24 #7
Fuck - det virkede jo... :)

Underlig noget... siger tak for hjælpen !
Avatar billede blood Nybegynder
30. september 2001 - 20:23 #8
Hvis det er helt regtigt så skal koden se sårdan ud....

if(!$overskrift) {
        header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=overskrift\");
elseif(!$besked) {
        header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=besked\");
elseif(!$til) {
        header(\"Location: ../msg_nypost.php?error=til\");
else {
        $overskrift = htmlentities(addslashes($overskrift));
        $besked = str_replace(\"  \",\" &nbsp;\",nl2br(htmlentities(addslashes($besked))));
        $besked = str_replace(\"<br />\", \"<br>\", $besked);
        $insertSQL = \"INSERT INTO beskeder (id, fra, til, overskrift, besked, new) VALUES (\'\', \'$username\', \'$til\', \'$overskrift\', \'$besked\', \'new\')\";
        mysql_query($insertSQL);
        header(\"Location: ../kontrolpanel.php\");
}