Avatar billede bowman Nybegynder
13. februar 2000 - 03:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Compaq modem under W98?

Jeg har en Compaq 4506 med Win95b. Jeg vil gerne have Win98, men når jeg installere dette kan jeg ikke installere mit modem. Det er et internt Compaq 336DFi. Jeg har prøvet at kopiere driveren inden jeg ændrede styresytem uden held. Jeg kan se at W95 bruger *.vxd men W98 vil have *.inf filer? Har det noget at sige?
Vil det hjælpe først at installere en opdatering W95 til W98?
Please help me? *SSSS*
Avatar billede hanno Nybegynder
13. februar 2000 - 09:07 #1
Avatar billede stonefree Nybegynder
27. marts 2000 - 13:51 #2
Dette er en temmelig lang forklaring, men det virkede for mig. sCOMPAQ's helpdesk ved det vist ikke selv.

Du skal have en formatteret diskette klar
Du skal finde en mappe fra den RØDE restore CD'rom der hedder noget med q*drv. Find Ccsp mappen og dobbeltklik på Qrst5.  Qrst5 udpakker nu nogle installationsfiler på disketten.

Denne kan du nu bruge til at installerer modemet med, og derefter bruge opgraderingsdisketten, så  du kommer op på fuld speed.

Det lød jo meget let, ikke.

Det er dog ikke altid det lykkes første gang, så her er noget troubleshooting:

Slet modemet fra "Modem" i kontrolpanelet, hvis der er fundet noget der ligner.

Du kan teste om modemet virker ved at vælge kontrolpanel - modem. Klik på nr. 2 faneblad - klik flere oplysninger. Nu skulle windows forsøge at  kommunikere med modemet. Som resultat kommer der en box med en masse tal. Så skulle det virke.

/stonefree
Avatar billede bowman Nybegynder
08. august 2000 - 17:05 #3
Hej
Det ser ud til at virke fint. Tak!
Jeg har dog ikke prøvet da jeg fik fat i en opgradering istedet. Så virkede modemet fint. Men jeg har stadig problemer med mit lydkort. Musik osv virker fint, men lyd i spil er væk!?
Kan man også installere dette seperat?
Morten