Avatar billede addy Nybegynder
29. september 2001 - 14:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sort snak

Hvad betyder det her som TDC skriver:
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/egne_servere.html#5

Jeg fatter ikke det med: mail.domaene o.s.v.!

*/ Addy
Avatar billede addy Nybegynder
29. september 2001 - 14:18 #1
Hvor skal det indtastes!??
Avatar billede wierdcow Nybegynder
29. september 2001 - 14:23 #2
kort og godt:

Hvis du har TDC-ADSL kan du ikke opsætte mail-server på din egen maskine, uden tilladelse af TDC - og hvis du vil logge ind og sende mail (f.eks. via telnet eller webbaseret klient) kan det gøres via smtp.mail.dk
men jeg gi\'r dig ret - det er meget mystisk...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2001 - 01:26 #3
Jævnfør TDC\'s beskrivelse af dns-opsæstning

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

lyder det snarere til, at de gerne ser, at man angiver dem som \"backup\"-server. Således, at hvis ens egen server går ned, så er der stadig en server til at modtage posten. Det er en service fra deres side - ikke en begrænsning.
Avatar billede addy Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:58 #4
Ja, men er det noget der skal indtastes i router-opsæningen eller noget?
Avatar billede drone Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:40 #5
nej det skal opsættes på din dns server. (Og kun hvis du vil køre din egen mail server)
Avatar billede drone Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:42 #6
en eller anden giv mig et link til en mail server der er hurtig at sætte op i win2k. Så skal jeg fortælle hvordan ovenstående virker.
Avatar billede addy Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:52 #7
*/
Avatar billede addy Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:53 #8
drone --> Vi kører med mercury!
pmail.com -- downloads -- w32 versionen.

*/ Addy
Avatar billede drone Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:29 #9
Hej Addy
Jeg kører også med mercury. Det er der en eller anden der har anbefalet mig :)

Det fungerer fint for mig, jeg har teledanmark bredbånd. Og har sat tingen op som beskrevet 30/09 2001 01:26:10 .

Teledanmark har i deres router opsætning spærret port 25. Spærringen går ud på at medmindre trafikken kommer fra en af teledk\'s ip numre slippes posten ikke igennem. Derfor indsætter du teledk\'s mail server som backupserver. Denne modtager så posten, og når den har gjort det leverer den den til dig. Den får nemlig lov til at slippe gennem port 25.

Så det er et spørgsmål om at sætte din dns rigtigt op.
Avatar billede addy Nybegynder
05. december 2001 - 14:59 #10
Hej,
det er lang tid siden men, det er først rigtig nu at jeg har brug for det!

Jeg har Enavn.dk som min DNS-server skal jeg så bede dem om at rette ovenstående og så skulle det virke eller hvad?

Hvis ja:
Kan TDC´s Backup-server se at posten skal over til mig og så videresender den det? Eller hvordan ved den at de mails skal til mig og ikke en af deres andre kunder?

*/ Addy
Hvis i svarer opretter jeg et nyt spm. med 30 pts. !
Avatar billede addy Nybegynder
05. december 2001 - 15:07 #11
Fyr den af!!! DRONE!!!
Avatar billede addy Nybegynder
05. december 2001 - 16:13 #12
...
Avatar billede addy Nybegynder
06. december 2001 - 15:29 #13