Avatar billede ina Nybegynder
29. september 2001 - 12:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp!!!!!!!!!

Jeg har nu forgæves prøvet at få min selvbygget pc til at køre, men den har kun startet op een gang og nu har jeg kun sort skærm og ingen POST. Der kommer kun 3 bippelyde fra skærmen, det er det hele. Der er lys i dioden på mobo og cd-drevet virker også, men flopy og harddisk er ligesom døde. Nu har jeg lige taget batteriet ud, så vil jeg se om det virker. Jeg har også prøvet at sætte det sammen udenfor kabinettet, men hver gang det samme + der på et tidspunkt kommer en alarm der går igang! Hvad gør jeg forkert? Håber i kloge hoveder kan hjælpe!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 12:45 #1
Kan du genkende biplydene som vises her?

http://www.hi-tech.net/zones/help-beep.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 12:48 #2
Den mest almindelige fejl er AGP kort og Ramblokke der løsner sig i soklerne, sørg for at de sidder helt i bund og for rammens vedkommende at de er låst med de hvide tappe.
Vær forsigtig når du trykker dem i bund.
Avatar billede ina Nybegynder
29. september 2001 - 12:53 #3
Jeg har et Asus A7V133-c mobo, men for mig lyder det, som det kun er skærmen som siger der ingenting er, men jeg kan se der sker lidt, når jeg bruger resetknappen.
Avatar billede ina Nybegynder
29. september 2001 - 12:55 #4
Jeg har prvet, at trykke på dem hele tiden under opstart, men der sker ingen forandring, jeg har endda ekstra købt et nyt grafikkort, da jeg troede, at det var det, der var fejlen!
Avatar billede teknik Juniormester
29. september 2001 - 12:59 #5
Prøv at afmontere alle indstikskort undtagen skærmkort.
Afmonter al ram på nær én stang
Afbryd alle forbindelser til disk drev

Prøv så at boote, så skulle du gerne få POST, og en \"fejl 80\" no bootable drive...eller noget i den retning.

Tilslut derefter de koponenterne 1-2 ad gangen og check om der så er fejl.

Hvis ikke du opnår boot mde \"minimums\" systemet, så check montering af grafikkort, og prøv med en anden stang RAM i stedet.

- Hvis du stadig ikke får boot, så er fejlen (beklageligvis) indkredset til MB, CPU, grafikkort eller PSU.
Men det er nu ret sjældent at fejlen ligger i de centrale komponenter.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 13:00 #6
Hvordan er intervallerne i bippene?

Lige en ting inden vi fortsætter, har du brugt metalskruer imellem mobo og kabinettet, så erstat dem med Nylon afstandsstykker over det hele, metalskruger kan stå og arbejde sig igennem til printbaner og lave kortslutninger.

Du skal kunne se starten af PC, det første man ser er dit grafikkort og type.
Det næste er POST, dvs. at du kan se rammen blive talt op og forskellige andre oplysninger!
Avatar billede teknik Juniormester
29. september 2001 - 13:01 #7
\"de koponenterne\" = komponenterne
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
29. september 2001 - 13:35 #8
Samme MB, ingen problemer.
Check lige \"dip-switch\'ene\" (i manualen side 20 og frem).
kører du ATA/100, så husk drivere (når du får liv i dyret).
Avatar billede ina Nybegynder
29. september 2001 - 14:02 #9
Nu har jeg prøvet alt det i har foreslået, men der kommer intet på skærmen. Der kommer hverken lys i floppy eller i keyboardet, når jeg starter op, jeg kan høre, at harddisken arbejder, men ellers intet. Hvis CPuen er gået, sker der vel heller ingenting. Kan det være, at det er det der er sket, da alarmen lige pludselig gik igang?
Avatar billede ina Nybegynder
29. september 2001 - 14:24 #10
Hvordan skal de dip-switches stå ,hvis jeg har en Amd-Thunderbird 1GB 266fsb?
Avatar billede ina Nybegynder
30. september 2001 - 09:19 #11
Hej, sorry jeg glemte helt at give points i al forvirringen, men her er de altså!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. september 2001 - 11:19 #12
Fik du løst problemet, du har da ikke fået svar på dit spm. om dip-switchene?

Ellers tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes