Avatar billede vels Nybegynder
29. september 2001 - 12:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

2 Netværk med Win98

Hej

Hvordan laver man i win98 så når man er hjemme så er netværket sat op til Stofa, og når man er i skole så er netværket sat op til noget andet...?

Oversat hvordan laver man sådan man har 2 forskellige netværks indstillinger man nemt kan skifte i mellem?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. september 2001 - 12:19 #1
Det er vel bare at have to profiler i Windows... Men så skal du jo også have kode når du starter op i windows, samt et brugernavn :o)
Avatar billede slinky Nybegynder
29. september 2001 - 12:20 #2
hmm... så skal du  vel have 2 netkort, med hver sine indstillinger!!

//slinky
Avatar billede vels Nybegynder
29. september 2001 - 12:31 #3
Det der med flere profiler i windows kan du ikke uddybe det en smule ? har prøvet at lave så man logger på, men hvad med indstillingerne i netværk og exploder ?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. september 2001 - 12:47 #4
Er det to opkoblinger du mener?
Avatar billede vels Nybegynder
29. september 2001 - 13:17 #5
det er ikke netværk via modem, men netværk med netkort jeg mener.

ALtså når man køre stofa skal ip\'er osv. have en indstilling.

Når man er i skole skal ip\'er osv. være noget andet.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. september 2001 - 13:22 #6
Ok, kender ikke lige stofa.
Jeg har ADSL og der hedder det også Netværk via modem.
Det jeg tænkte på var om du bare ku´ have to forbindelser.
http://www.backside.dk/eksperten/net.gif
Avatar billede slinky Nybegynder
29. september 2001 - 18:28 #7
det kan man ikke!! pointen er at han vil have en måde, hvor han nemt kan skifte mellem to sæt ip/gateway/dns....

//slinky
Avatar billede vels Nybegynder
30. september 2001 - 10:40 #8
Har selv fået en ide... nogle der ved hvor win98 gemmer ip, dns og gate (hvilke filer)? for så laver man da bare en god gammel dos start up menu... hvor man så vælger hvilke net man vil bruge... også kopier den filerne til windows mappen.... burde det ik virke...?
Avatar billede cablebyte Nybegynder
03. november 2001 - 04:43 #9
Det kunne også være en ide at have 2 hardwareprofiler!
PÅ den måde får du en menu over 2 profiler når du starter windows op.
- Cablebyte -  \\\\/
Stay cool      c\".)