Avatar billede caca Nybegynder
29. september 2001 - 00:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program er associeret til exe.filer i win xp

Efter diverse forsøg på at få min ie6 til at starte download(se andet indlæg)

Jeg har på en eller anden måde mistet file-associationen på exe-filer..

Dvs. at det program der bruges til at udføre exe.
ikke er tilstede længere..

Er der en der hurtigt kan se, hvilken program der er associeret med exe...?

Jeg er nødt til at bruge min bærbare, for jeg kan ikke engang åbne min ie6, da dette også er en exe-fil...

Håber på et hurtigt svar...

100 point, til den der kommer med det rigtige svar!

Showbizz
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 00:19 #1
cmd.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 00:25 #2
Prøv i en kommandoprompt at skrive SFC /scannow husk at sætte din win2k skive i Cd-drevet og tryk Enter, så gendannes dine systemfiler fra CD!
Avatar billede msmows Nybegynder
29. september 2001 - 00:34 #3
exe-filer er jo eksekverbare, de associeres ikke.
Du må have et andet problem, hvader der sket på det sidste, hvad er installeret osv. ?
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 00:35 #4
Det kunne også være en virus.
Læs evt. http://www.eksperten.dk/spm/91750
Avatar billede caca Nybegynder
29. september 2001 - 00:42 #5
Nej, det er ikke en virus!

Problemet skyldes at jeg skulle have min explorer til at acceptere \"kunne downloade filer\", jeg fik kun de kendte 3 symboler(Firkan,Cirkel & Trekant) op på en blank skærm!

Så jeg tænkte at det måske var filtypen på en eller anden måde der ikke var associeret (.exe)

Så jeg gik ind i folder options og oprettede en ny type \"exe\"
og trykkede anvend!

Det skulle jeg aldrig have gjort, for alle programmer, der startes via en exefil, virker ikke mere...

Det er bare spørgsmålet om jeg kan undgå, at skulle ominstallere win xp!

Mvh Showbizz
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 00:48 #6
Nåå, på den led. Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_CLASSES_ROO\\.exe Der skal \'Default\' stå som \'exefile\'
Avatar billede caca Nybegynder
29. september 2001 - 01:01 #7
Jeg hAR tjekket min reg-database for ovennænvte nøgle og værdi, disse er ok!

Men for at kunne bruge regedit, måtte jeg via xp, gå ud i en command-prompt!

Her er jeg så i fuld gang med en SFC /scannow
Denne kommando virker nemlig ikke i (start>run)

Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 01:06 #8
Så check samtidigt, at i HKEY_CLASSES_ROOT\\exefile\\shell\\open\\command står \'Default\' til \'\"%1\" %*\'
Avatar billede caca Nybegynder
29. september 2001 - 01:15 #9
Desværre, alt er som det skal være.....

Avatar billede double-g Juniormester
29. september 2001 - 08:31 #10

Prøv at oprette exe i - folder options - igen, men inden du trykker ok, så vælg - avanceret (advanced ? formodentligt, jeg har den danske version) - og vælg at exe skal være tilknyttet - programmer (programs ?) - og tryk så ok.

Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 11:47 #11
Prøv med Regclean og bagefter en rep. af Win2k installationen.
Avatar billede caca Nybegynder
29. september 2001 - 14:02 #12
Ja, så er problemet løst...det hjalp med den sidste løsning fra Retaxes!

Så..pointene går til ham...

Tak for hjælpen til alle andre, der kommet med gode bud på løsning af problemet!

Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 14:22 #13
Det var da godt jeg fik sovet på det, jeg kom lige i tanker om regclean og rep. af Win2k, ved så ikke hvilken en af dem der virkede, men det kan du fortælle os!

Tak for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede caca Nybegynder
29. september 2001 - 14:36 #14
Jeg vil sige, det var en kombination af de 2 foreslag!

Jeg kom til at tænke på, at jeg for en måneds tid siden, havde taget en backup af reg-databasen

Den var ikke helt ajourført, men jeg kunne da bruge exe filer igen...

Bagefter måtte jeg geninstallere nogle af programmerne!

Efter mange timer, Virker system igen..

Ang min xp-version..
Kunne jeg se under en command-promt, at min version også er en 5.12.2600..

Hvorfor der så står win xp pro 2002 under Properties (denne computer) , ja det ved jeg ikke...

Men hovedsagen er at det nu virker igen..

Mvh Carsten

Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2001 - 15:33 #15
Min WinXP hedder også 2002 men det er Build 2505 og det må din også være, altså en beta udgave!
Et eller andet sted kan man få det til at stå på skærmen, kan bare ikke lige huske hvor man sætter det flueben.

Det var meget heldigt at du havde lavet en bakup af Registry, det burde man gør konsekvent i Backup programmet og til en diskette.