Avatar billede fasli Nybegynder
28. september 2001 - 17:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

BUNDKORT

Jeg er blevet anbefalet et bunkort ved navn Soltek sl75-kav-x, hvorfor er det bedre end de andre?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. september 2001 - 18:01 #1
Det er heller ikke bedre end de andre, men Soltek laver rigtig gode bundkort til billige penge !

Harselv haft soltek SL-75KAV og kan varmt anbefale det kort!

Forskellen på det og 75KAV-X er kun en diagnostic voice som kan gøre opmærksom på evt. fejl.
Med højde for det vil jeg anbefale førstnævnte, da der ikke er grund til at betale for det sidste !
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. september 2001 - 18:03 #2
Du kan se en test af 75KAV (og andre) her : http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/02/21/4929290
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. september 2001 - 18:06 #3
ups... det var soltek kav-x ! - Men det er nu samme kort på nær den nævnte \"diagnostic voice\".
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 18:07 #4
Soltek SL75KAV er et genialt board, til overclocking, både for den garvede overclocker, men såmen også for begynderen.

For nybegynderen er der den såkaldte RedStorm teknologi:
Red storm er teknologi, som auto overclocker din CPU, uden at du skal gøre det mindste. En \"Progress bar\" vandrer over skærmen og vælger den bus-hastighed, som passer til din CPU. Hvis hastigheden er passende, vil auto overclocker øge hastigheden med 1MHz indtil systemet fryser. Heraf slukker man maskinen og genstarter sin PC, og systemet vil køre med settings som svarende til den systemet kørte med ligefør det frøs.

For den garvede:
Du kan indstille voltage med 0.05 pr. gang, hvilket sikrer overclocking i stor stil.

Læs en test af boardet her:
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainSL75KAV-X.asp

Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. september 2001 - 18:14 #5
Soltek 75KAV er et rigtig fedt bundkort ja, Men det er ikke særlig fedt at overclocke med ! - Heller ikke på trods af \"Redstorm\" !

Man opnår langt bedre resultater ved at gøre det \"manuelt\" - også på det kort !
vcore kan hæves med 0.05 på mange kort, men på mange andre kan du også hæve med 0.025 !

Jeg har, på det nævnte kort, kunnet clocke en CPU stabilt med over 100 mhz mere end Redstorm endte på !
Avatar billede fasli Nybegynder
28. september 2001 - 18:18 #6
Hvordan kan man anskaffe sig sådan et \"Redstorm\" program?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. september 2001 - 18:25 #7
Redstorm er en feature på bundkortet som kan overclocke din processor \"automatisk\" istedet for at du selv skal angive de forskellige indstillinger såsom FSB (bushastigheden) og multiplieren.

Du får altså Redstorm med som en mulighed når/hvis du køber kortet.

Det jeg skrev før var bare, at du/man får mere ud af det ved at gøre det manuelt !

Takker i øvrigt for point !
Avatar billede fasli Nybegynder
28. september 2001 - 18:26 #8
Det er mig der takker :)
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 18:31 #9
forstår ikke helt hvorfor jeg ingen points for?!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
28. september 2001 - 18:46 #10
bbs > nu er det selvfølgelig ikke mig der skal forklare pointfordelingen, men du henviser til en test, hvilket jeg også gør !
Dernæst forklarer du noget om \"Redstorm\" hvilket jo ikke er en forklaring på spørgsmålet !?? Eller...??
Avatar billede fasli Nybegynder
28. september 2001 - 19:15 #11
bbs->Det er da ikke muligt at give to point for det samme spørgsmål..Eller er det?
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 19:45 #12
fashi->
Jo det er..
Bare marker begge 2, og tryk accepter..
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 19:45 #13
fasli even :)