Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 14:54 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Vurder 2 sider :-)

Jeg vil gerne have konstruktiv kritik til disse 2 sider :
http://gamemaker.subnet.dk
http://www.diskotek-madhouse.dk
Jeg kan lave stortset alt design ud over flash (jeg kan også noget i flash). Så det er bare idéerne jeg mangler :-)
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:03 #1
Er det så svært at vurdere en side, o der was??
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:03 #2
- eller 2 for den sags skyld ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. september 2001 - 15:05 #3
Der er noget du helt har misforstået: \"Abandonware er fuldt ud lovligt, spillene skal blot være over 5 år gamle, for at blive abandonware. Sådan er det dog ikke med alle spillene, hvis man stadig kan købe et i butikkerne, må det ikke bringes ud på nettet. Hvis I har fundet sådan et, gå så til kontakt-siden og skriv det til mig. \"

Dette er IKKE korrekt!

Abandonware: Software that is no longer being sold or supported by its publisher. Most abandonware is still considered illegal unless the publisher has re-released the software as freeware.

U.S. copyright laws state that copyrights owned by corporations are valid for 75 years from the date the software was first published. So the current availability of a product is irrelevant to its copyrighted status. Unlike trademarks, copyrights are not considered abandoned if they are no longer enforced. Copyrights do not enter the public domain just because they are no longer commercially exploited or widely available.

http://pluto.spaceports.com/~godork/legal/index.html

Den med de 5 år er hørt før. Men det er en skrøne. Så pas hellere lidt på :)

NanoQ
Avatar billede shjorth Nybegynder
28. september 2001 - 15:06 #4
AL for meget reklame..

Den der effekt nederst...drop den :)

Ellers fint for mine øjne...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. september 2001 - 15:06 #5
Men spil der er ældre end 75 år, må du frit kopiere :)
Avatar billede shjorth Nybegynder
28. september 2001 - 15:06 #6
(gamemaker siden)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. september 2001 - 15:07 #7
Den første side (gamemaker) er ikke for køn. Den er overfyldt med reklamer, og så er det meget irriterende med den scrollende tekst i statusbaren og helt foroven.

Nr. 2 (diskoteksiden) er en smule bedre. Men det er ikke meget. Ville hjælpe en hel del hvis du smed teksten ind i en tabel med samme bredde som menuen/topbaren.

Hvor er den flash du snakker om?
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:08 #8
Nanoq >>
Jeg havde godt nok også kun fået de oplysninger fra andre sider, men så må jeg jo bare skrive at jeg ikke kan stå til ansvar for indholdet, or what??
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:09 #9
jeg har ikke snakket om noget med flash udover at jeg kan lidt med flash...!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. september 2001 - 15:10 #10
cyber, det kunne du skrive... men rent juridisk gør det ingen forskel.

Det er dit ansvar hvad der ligger på siden.
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:11 #11
hvor har du forresten den tekst fra??
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:12 #12
for hvorfor s**** er abandonwarering.com så ikke lukket ned???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. september 2001 - 15:15 #13
Der er masser af abandonware sider... folk tager chancen, da de fleste softwarehuse har mere travlt med piratkopiering af deres aktuelle software. Men lur mig, om der ikke pludselig kommer fokus på ældre software også.

Man ser pludselig softwarehuse der udgiver \"retro-pakker\" med deres gamle spil. Når sådan noget sker, skal de nok fokusere på ulovlige kopier af samme.

Teksten er fra www.webopedia.com

NanoQ
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:19 #14
damnit.... Det har været min sides \"varemærke\" i lang tid, tror du at de giver en advarsel inden en bøde...?
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 15:19 #15
Nå, vi skal tilbage til min sides vurdering...! VURDER SÅ...!
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 18:10 #16
0 konstruktiv kritik = 0 point :o) kun point til pelkjaer, men det er kun 5, resten går til mig
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. september 2001 - 01:06 #17
Den forstår jeg ikke...

Min kritik gik ud på at advare dig mod at overtræde loven... var det ikke konstruktivt?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
29. april 2003 - 15:39 #18
Der er så noget du har misforstået ven: du kan IKKE alt indenfor grafik! Jeg har set noget af det du har lavet... Og det du nu har formået at præstere er jo heller ikke det helt store, vilde!! Vel?

Og så er det sku lidt plat at mange personer har siddet og været desperate og tålmodige mht. at skrive til dig om dine sider! Men det du gør er jo FULDSÆNTDIG til grin, og jo: jeg GRINTE af det!

"0 konstruktiv kritik = 0 point :o) kun point til pelkjaer, men det er kun 5, resten går til mig"

Msgen til egoist skal man lede længe efter. Det kommer selvfølgelig ikke an på points... Men folk som nanoq og websources burde du da belønne??

<michaelb.dk>