Avatar billede gnu Nybegynder
27. september 2001 - 20:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tving download af access database

Det er et nyt problem for mig - når jeg forsøger at downloade databasen (og jeg ved hvor den ligger;)), så returnerer IE med den besked, at den ikke kan execute filen!!!

- og den skal bare downloades....hjælp udbedes, tak
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. september 2001 - 20:06 #1
Højre klik på linket og vælg \'Save Target As\' så gemmer du den på disken
Avatar billede tofte Juniormester
27. september 2001 - 20:07 #2
hvis du har ftp til webstedet, kan du bruge det.
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 08:14 #3
Jamen - bojohansen altså - det er lidt mere kompliceret, for det har jeg (sikkert) forsøgt!!!

Det virker som om at IIS ikke tillader download af typen access...og jo, det virker fint med zip-filer!

Og det skal være muligt for brugeren at downloade fra browseren!
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 09:38 #4
Hvis det hjælper nogen, så får det konkret denne fejlbesked (og ja, det er når jeg højreklikker!):

HTTP 403.1 Forbidden: Execute Access Forbidden
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Background:
You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

---
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. september 2001 - 09:43 #5
Har du adgang til serveren ?
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 09:44 #6
Ja, naturligvis ftp m.m. - men det har brugerne ikke, og de skal derfor kunne downloade accessfilerne fra browseren.

- har du en god ide?!?
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 09:45 #7
- men hvis du tænker på om jeg har nogen mulighed for at tildele ekstra rettigheder, bliver det svært, for det er en server \"ude i byen\"!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. september 2001 - 09:54 #8
Så er du nød til at kontakte dem der står for serveren.

Serveren er sat til ikke at tillade download af *.mdb filer.

Det gøres for at undgå at folk kan downloade de databaser der styrer evt. password beskyttet sider og lignende.

Du kan evt spørge om de ikke kan gøre det sådant at du i en bestemt mappe kan ligge *.mdb filer til download eller få en extra FTP adgang til den mappe hvor databaserne ligger i.
Så kan du bare lave links som dette ftp://BrugerNavn:Password@DitDomain.dk
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 09:59 #9
- vil det virkelig sige, at der ikke er anden mulighed - fx at \"forklæde\" filerne på en måde, så de kan downloades?!?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. september 2001 - 10:04 #10
Du kan da altid bare omdøbe dem fra .mdb til .zip eller .txt så kan den downloades
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 10:07 #11
- jamen, det giver jo ikke mulighed for, at de løbende bliver opdateret, når jeg/andre smider noget indhold i dem, eller?!?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. september 2001 - 10:13 #12
Nej det er der lukket for, når du omdøber den kan den slet ikke bruges medmindre den igen bliver omdøbt til .mdb

Du skal have fat i din udbyder.
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 10:25 #13
- ok BOJO..., du har da i det mindste haft tiden/interessen til at svare - selvom jeg ikke er kommet meget længere!!!!

- men værsgo:
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. september 2001 - 10:42 #14
Takker for points, men er ked af at du jo *ikke fik* løst problemet, men det er desvære på ingen andre måder muligt :-/