Avatar billede moxtell Nybegynder
27. september 2001 - 19:10 Der er 2 kommentarer

W2K vil ikke lave tovejskommunkation med min HP1220C?

Hej

Min nyindkøbte :))) HP1220C fungerer fint, men vil ikke kommunikere med W2K Pro. Jeg har været ind og kigge i forskellige NGs, men der er ikke nogen som har løst problemet. Det tyder poå at enten HP eller MS ikke rigtig har villet ofre tid og driverprogrammering på den slags i W2K. Tovejskommunikatíonen er nødvendig hvis man vil have adgang til nogle af de mere avancerede features på HP printeren som f.eks. blækstand, antal jobs etc. Så det ville være ret fedt at det virkede. Jeg har sat min printerport i BIOS´en til ECP/EPP (ASUS P2B-DS MB). Nogle siger at HP ikke kan lide at den står til ECP??? Andre siger løsningen er en HPJet Direct dims som man så kan slutte printeren til. Der må da være en anden udvej som ikke koster penge?

Any clues?

:-)
Morten
Avatar billede madskp Nybegynder
27. september 2001 - 19:53 #1
Du skal også være sikker på at dit printerkabel supporterer tovejs kommunikation. Nogle printerkabler har ikke alle ledere monteret og kan derfor ikke understøtte dette!
Avatar billede moxtell Nybegynder
27. september 2001 - 20:44 #2
Ja - men det gør det - for jeg har brugt det til en anden HP-printer før uden problemer. Det er noget med W2K ikke supportere tovejskommunikation via LPT-porten? I alt fald ikke med HPs printere...Mystisk nok - men det er det jeg har fundet frem til i divers NGs....