Avatar billede jsc3000 Nybegynder
27. september 2001 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Option Pack på NT4 med SP4 eller nyere!

Hejsa

Jeg har et lille problem! Jeg har en server (NT 4.0 med SP5) som vi skal ha installeret IIS på. Dette gør man ved at installere Option Pack\'en .... så langt så godt. Her kommer problemet bare .. man kan ikke installere denne hvis man bruger SP4 eller nyere på NT\'en!!?? fejlen er anerkendt hos microsoft og eneste solution er at installere IIs før SP4 .. Hvad gør jeg!?!? nogen der har en god idé ....
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. september 2001 - 18:22 #1
Som MS siger?

Det er jo en del filer, option pack og service pack roder med!
Avatar billede darkside Nybegynder
27. september 2001 - 18:24 #2
Hm kan du ikke afinstallere SP5 ?
Installere IIS og installere SP5 igen
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
28. september 2001 - 08:50 #3
Nej .. vi har allerede rullet tilbage fra SP6 til SP5 ... nogen andre bud ??
Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 12:39 #4
Du kan trygt installere Option Pack selvom du kører med SP5. Jeg har gjort det på flere servere, og det virker perfekt. Det vil dog ikke virke hvis du senere installerer SP6 (high encryption versionen).
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
28. september 2001 - 13:17 #5
øhhhh... nå Det kan man altså ikke .. du får en direkte fejl fra operativsystemet som forhindre dig i den videre færd ... Så desværre!!! Det kan man ikke!
Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 13:25 #6
Ja OK, hvad er fejlen?
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
28. september 2001 - 13:52 #7
Noget i retningen .. af:

Setup detected that Windows NT 4.0 SP4 or greater is installed on your machine. We haven\'t tested this product on SP4. Do you wish to proceed?

og herefter:

This setup utility is designed to run on Windows NT server. Please click OK to exit.

Og dermed .. kommer man ikke meget videre!!!
Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 14:32 #8
Hej igen,

Den første fejl er OK, det er kun en information, og med selvom du har SP5 skal man bare klikke yes, og fortsætte.
Den anden fejl, der kommer bagefter har jeg kun set hvis man prøver at installere på en NT 4.0 Workstation eller windows 2000 server istedet for en NT 4.0 server.
Installationen skal naturligvis også laves på selve serveren, og ikke gennem stifinder fra en arbejdsstation (!).
Een ting er sikkert, fejl to har intet at gøre med om du bruger SP5.
Held og lykke!