Avatar billede brianmp Nybegynder
27. september 2001 - 17:26 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

SETI@Home

Hvordan kan man få SETI@Home til at udnytte mere af ens prosessorkraft?
Eller kan man istedet få den til at arbejde på flere pakker på en gang?

Ekstra spørgsmål: (uden point) Hvor mange af jer kører SETI@Home?

-----
B_M_P
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
27. september 2001 - 17:27 #1
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 17:28 #2
Du kan køre den i textmode.

Og Ja, jeg kører seti på en stak maskiner
Avatar billede brianmp Nybegynder
27. september 2001 - 17:30 #3
thoeger_poertner>> Er selv medlem. :) (Brian M. Pedersen)

vladimirr>> Hvordan gør man så lige det?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
27. september 2001 - 17:31 #4
b_m_p> hehe, okay :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. september 2001 - 17:40 #5
vladimirr >> Hvordan kører man den i textmode?

Har også lige tilmeldt mig gruppen :o)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 17:48 #6
Man henter den klient der er lavet til at køre i textmode.

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/unix.html
(Og Jamen der står jo unix vil i så sige, men den er der altså også til windows)

//Anders
Avatar billede brianmp Nybegynder
27. september 2001 - 17:54 #7
Kan det lade sig gøre at få den til at arbejde på flere pakker på en gang?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 17:55 #8
b_m_p  > Nej
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 17:55 #9
Men hvis du har flere CPUere på en *nix maskine kan du køre en setiklient på hver CPU

//Anders
Avatar billede eflow Nybegynder
27. september 2001 - 17:56 #10
er jeg bare dum når jeg spørger hvad det er ?

gider ikke lige smutte ind på deres hp, jeg er jo doven.... ;-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 17:57 #11
eflow > Ja (hehe)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 17:57 #12
SETI@home is a scientific experiment that uses Internet-connected computers in the Search for Extraterrestrial Intelligence (SETI).
You can participate by running a free program that downloads and analyzes radio telescope data.
Avatar billede brianmp Nybegynder
27. september 2001 - 17:58 #13
Ok. Mange tak for hjælpen.
Der kommer 15 point med \"rum\"post i din retning.

Let’s go find ET. :)
------
B_M_P
Avatar billede brianmp Nybegynder
27. september 2001 - 17:58 #14
øhh &#8217 ???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. september 2001 - 17:59 #15
eflow>> det er et projekt som går ud på at afkode signaler fra rummet for at lede efter liv. da forskerne ikke har uanede mængder processorkraft fandt de på konceptet med at lade alle mulige brugere med ledig cpu kraft (under pauseskærme osv.) regne små dele af materialet - det bliver så sendt til dem og samlet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 18:03 #16
b_m_p > Takker for point :)

Du fandt lige en bug på eksperten.dk der med ’

//Anders
Avatar billede freeman Nybegynder
27. september 2001 - 23:21 #17
men virker det så egenlig.. er der nogen beviser for at de bruger ens processorkraft ?
Og kan man selv se om ens comp har \"fundet \" noget ?
Avatar billede admin Novice
27. september 2001 - 23:22 #18
test \'
Avatar billede admin Novice
27. september 2001 - 23:23 #19
hvordan får I ’ ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 23:36 #20
admin -> Prøv at smide det i en htmlfil, jeg kan ikke huske hvad det tegn hedder...

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. september 2001 - 23:37 #21
Det ligner et komma der hænger oppe i toppen når man ser selve tegnet...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
27. september 2001 - 23:49 #22
man kan bare skrive dette i adresselinien (kun IE): about:’
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. september 2001 - 12:48 #23
kører seti både på freebsd og win2000...

seti@home udnytter den ledige processorkraft op til 100% når den kører men det med lav prioritet - så hvis du starter en applikation der skal bruge kraft, ja så slipper Seti\'en den omgående. At køre flere pakker får du ikke noget ud af udover hvis du kører dual cpu maskine hvor du kan sætte en proces igang for hver cpu.
Avatar billede mlj Nybegynder
28. september 2001 - 13:26 #24
Setispy er et lille smart program der overvåger alle udgaver af seti. Det kan alt hvad man har brug for.

http://pages.tca.net/roelof/setispy/

Bare husk at lægge setispy.exe i samme mappe som seti-programmet.

Endelig kan man også få seti til at køre hurtigere ved at tweake sit hardware. Seti elsker hurtig ram, stor L2 cache og en cpu med hurtig FPU.

Tekstudgaven kører langt hurtigere end den grafiske version.

Få fat på tekst klienten(win9x/NT/2K) her:

ftp://ftp.cdrom.com/pub/setiathome/setiathome-3.03.i386-winnt-cmdline.exe

www.seti.dk

Jeg kører ikke seti mere, da de har nok brugere, og der er andre distributed computing projekter, hvor formålet er \"bedre\".
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:37 #25
b_m_p >> Hvad pokker er det for en monster computer du har?
Den kværner de pakker på ingen tid - hvad skal man have for at få sådanne resultater?

Tidsforbrug per pakke (cirka):

BMP....... 14,01 timer
Kim R..... 16,70 timer
Tommyf.... 22,81 timer
Nil.dk.... 29,39 timer
Parazite.. 24,14 timer
Thøger.... 47,00 timer
Xeno...... 15,05 timer
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:39 #26
Kopierer opstillingen ned i boksen for at se det pænt... Eksperten er ikke så god når man vil opstille tekst pænt.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:57 #27
lol, min computer er da også sej :-)
Avatar billede mlj Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:32 #28
tommyf > 14 timer pr pakke er ikke specielt hurtigt for nyere computere. En 400-500MHz PII vil kunne klare det med tekstklienten.

Her er der tider for forskellige versioner af seti (samme pakke- 0.417AR) på forskellige computere:

http://www.teamlambchop.com/bench/index.htm
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:37 #29
mlj >> Min er en 733mhz, den bruger 22,81timer pr. pakke.
Avatar billede mlj Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:39 #30
tommyf > Kører du textklienten?
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:40 #31
(Grafisk-klient)
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:41 #32
Skal absolut skifte til tekst-klienten ligeså snart den er færdig me denne pakke.
Avatar billede mlj Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:53 #33
Du vil sikkert kunne lide Seti spy, som jeg har linket til lidt længere oppe. Husk at lægge det i samme mappe som Seti-klienten.

Du kan få den grafiske version til at køre hurtigere ved at lade den gå til \"blank Screen\" efter kort tid. Så bruger den ikke kræfter på at tegne grafer.
Avatar billede edderkop Nybegynder
18. november 2001 - 22:21 #34
Lige for at rette en misforståelse. Det er muligt at køre 2 x seti på en processor. Det kan bare ikke betale sig, da de deler processor kraft.
Det kan jo kun blive ca. tider, men tommyf det var dog ekstremt langsomt. Du må bruge pc\'en til noget andet også.
Mine pc\'ere hjemme.
intel P4 1.8,256 mb ram 800mhz, -  ca. 4 t.
intel p3 650,256 mb ram 133mhz, -  ca. 8 t.
celeron  450,192 mb ram,100mhz  -  ca.12 t.
celeron 300A@450,192 mb ram 100mhz, - ca.12 t.
Thunderbird 900,256 mb  ram 133mhz, - ca. 8 t.