Avatar billede zycho Nybegynder
10. februar 2000 - 20:37 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Creative Geforce 256 Annihilator Pro DDR : Problems!!

Hej alle nørder.

Jeg blev ret skuffet efter jeg har købt et så dyrt grafikkort og mange af mine spil hakker, og så er der enda mange som ikke kan starte selve spillet. De spil jeg har prøvet er Unreal Tournament, Quake 3, Evaulva Scout ( medfulgte i grafikkortet ), Flightsimulator 2000. I UT hakker den helt vildt ved en opløsning på 1024x768 i 32 farver på max detaljering. Men man skulle kunne køre 1600x1200 med 32 farver og max detaljeringsgrad ( jeg har prøvet nyeste patches til UT ). I Quake 3 kører det nogenlunde, men stadigvæk ikke godt. FS2000 kan jeg slet ikke starte, og jeg kan kun komme ind i menuen på det medfølgende spil. Jeg har prøvet at køre Direct 3d, men det vil den ikke. Den vil faktisk kun køre Open GL!!

!!!! Det er ikke fordi min HD er proppet med stuff at det hakker o.s.v. Det samme gælder når den er nyformateret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har en Intel Celeron 450 mhz. 64 Acer PC 100 SD-RAM, et Acorp 6BX/ZX/VIA81P bundkort som understøtter 2x AGP port, Soundblaster Live! Player 1024, Seagate 6,4 GB HD.

Jeg ved at Creative tit har problemer med deres drivere, så jeg hentede en ny version. Det hjalp slet ikke. Da det er Invidia der har lavet chippen i grafikkortet har jeg også prøvet Nvidia´s drivere. Det hjalp næsten ikke.

Det er i hvertfald ikke fordi min computer ikke er hurtig nok, fordi Creative reklamerer helt vildt med at man ikke behøver en særlig hurtig processor, og RAM da den er meget uafhængig af processor og RAM. Min PC har også mere end hvad Creative anbefaler.

Jeg ville blive vildt glad hvis i kunne fortælle mig hvad der var galt.

Mail gerne til mig på : zycho_king@hotmail.com
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. februar 2000 - 20:44 #1
HEhe prøv, bare for sjovs skyld at køre i 16 bit farver...
Avatar billede zycho Nybegynder
10. februar 2000 - 20:50 #2
Det har jeg prøvet. Det hjælper ikke!!
Avatar billede krusell Nybegynder
10. februar 2000 - 21:04 #3
Jeg har hørt om et program, der ihvertfald følger med til Q3, der hedder  GLsetup. Det skulle hjælpe på nogle ting. Jeg ved desværre ikke mere om det, heller ikke om det skulle hjælpe på hastigheden. Men det er da et forsøg værd. Hvis du ikke allerede har prøvet det.
Avatar billede zycho Nybegynder
10. februar 2000 - 21:08 #4
Jeg har kun Q3 Arena i demo, så jeg har ikke prøvet det, men jeg er sådan set også lidt ligeglad, da det ikke kun er Q3 den er gal med. Det er det hele!!!
Avatar billede geek0 Nybegynder
10. februar 2000 - 21:11 #5
Prøv at køre med opløsning på 800x600 i alle spil, det er tilstrækkeligt, og køb måske lidt flere ram.

/geek0
Avatar billede zycho Nybegynder
10. februar 2000 - 21:14 #6
Hej Geek.
Jeg har tænkt på flere RAM, men det burde ikke være nødvendigt.

Jeg har bestemt ikke købt Geforce for at køre en så sølle opløsning som 800x600. Så kunne jeg lige så godt have beholdt mit voodoo 2 kort.

Ellers tak for et seriøst svar.
Avatar billede einstein Nybegynder
10. februar 2000 - 21:27 #7
og dit bundkort understøtter kun 2X AGP ???
det kunne være derfor....
Avatar billede krusell Nybegynder
10. februar 2000 - 21:28 #8
Glsetup skulle hjælpe på alle spillene. Jeg kan prøve at sende det til dig, det skulle havde virket for en af mine venner. Det var godt nok ikke et Geforce men et tnt2 kort.
Avatar billede thoeger Nybegynder
10. februar 2000 - 22:01 #9
For det første så har du instillet den til at bruge dit grafik kort og ikke bare software rendering!! Men har du nok jo.....men man ved jo aldrig, desuden kan det godt være du skal have nogle flere Ram da ihvertfald UT har nogle problemer med NVIDIA kort når der kun er 64 ram i maskinen spørg mig ikke hvorfor fordi det er ikke særlig logisk!
Avatar billede themadman Nybegynder
10. februar 2000 - 23:18 #10
Hmmm, har du overvejet at det der står med at den "skulle kunne køre...." på bagsiden er foretaget på en eller anden helvedes maskine i et laboratorium. Desuden er det i AGPx4 mode...
Og da du "kun" har AGPx2, sååååå kan det faktisk godt være det...
Og jo.. det gør faktisk en hel del...

\\TheMadMan
Avatar billede desperado Nybegynder
11. februar 2000 - 00:03 #11
Jeg har et forslag !
Det er et skud...
Som vi alle godt ved, tager det grafikkort meget strøm fra systemet.

Det sidder to jumper ved dit stik fra din strømforsyning, til dit moderbord.
( det skal lige siges at det er kun på nogle bord ) De to jumper gør sådan at det er strømforsyning der søger for strøm til kortet og ikke moderbordet !

Det skulle give et spark !
Man kan bruge den samme fremgamg måde til voodoo 3 kort !
; ))
Prøv det !

Men det løser sikkert ikke dit problem ! ; (
Avatar billede brianlund Nybegynder
11. februar 2000 - 04:39 #12
Jeg har en ven der også lige har købt et Geforce kort, men et nummer mindre end Annihilator Pro. Hans maskine er en AMD K6-2 350@380 MHz med 64 SD ram. Hans mobo understøtter også kun AGPx2, men det kører flydende i alle de spil jeg har set. Fx UT. Og han kører i 1280 x 1024. Jeg kan ikke lige huske om det er Asus eller Creative.

Brian
Avatar billede fido82 Nybegynder
11. februar 2000 - 15:52 #13
det er Asus ;) og det er mit Bran, jeg glder mig til at se din comp ;)
Avatar billede zycho Nybegynder
11. februar 2000 - 16:17 #14
Jeg vil meget gerne have flere oplysninger fra Brianlund om hans vens pc. Alt hvad der kan skaffes af oplysninger.

Avatar billede zycho Nybegynder
11. februar 2000 - 16:21 #15
Til kloge Einstein :

Har du erfaringer med at det er dårligt at have AGP2x eller er det bare noget du lukker ud som du tror er rigtigt? Jeg tror ikke det gør den store forskel.

Avatar billede einstein Nybegynder
11. februar 2000 - 17:21 #16
slap af makker, det var bare et forslag.
Jeg mente jo heller ikke selv det som et svar, så derfor svarede jeg kun med en kommentar
Avatar billede fido82 Nybegynder
11. februar 2000 - 18:36 #17
det er mig der er Vennen ;) Hvad vi du gerne vide ???
Avatar billede brianlund Nybegynder
11. februar 2000 - 19:26 #18
Min "ven" er ham fido82, så du skal bare spørge ham :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
11. februar 2000 - 19:46 #19
Til fido82 :

Jeg vil gerne vide hvilket grafikkort du har helt præcis. Hvilke drivere du bruger, hvilket operativsystem, o.s.v

Jeg vil bare vide ALT !!!!!!!!!!!

:-)
Avatar billede fido82 Nybegynder
11. februar 2000 - 23:00 #20
jeg krer winblows NT, har et asus v. 6600 geforce kort, har en amd K-6-2 350 Mhz, som kører 400, 64 mb ram, men jeg har oxo en 98´er inde for at spille, og der er ingen hakker overhovedet......